فراخوان 80 هزار کیا سورنتو مدل 2011 به خاطر آتش‌ گرفتن پیشرانه


فراخوان 80 هزار کیا سورنتو مدل 2011 به خاطر آتش‌ گرفتن پیشرانه

نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه کیا سورنتو مدل ۲۰۱۱ مجهز به پیشرانۀ ۲.۴ لیتری MPI به دلیل فقدان سنسور ناک، در معرض خطر آتش گرفتن موتور قرار دارند. پیشرانه‌های کیا بار دیگر دردسرساز شده‌اند و به دلیل خطر آتش‌سوزی، سازندۀ کره‌ای را به صدور فراخوان مجبور...

نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه کیا سورنتو مدل ۲۰۱۱ مجهز به پیشرانۀ ۲.۴ لیتری MPI به دلیل فقدان سنسور ناک، در معرض خطر آتش گرفتن موتور قرار دارند.

پیشرانه‌های کیا بار دیگر دردسرساز شده‌اند و به دلیل خطر آتش‌سوزی، سازندۀ کره‌ای را به صدور فراخوان مجبور کرده‌اند. این فراخوان شامل ۷۹,۸۱۲ دستگاه سورنتو مدل ۲۰۱۱ می‌شود که به سنسور ناک مجهز نبوده‌اند. این موضوع همچنین تحقیقات گسترده‌تری در مورد خودروهای کیا و هیوندای مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ توسط NHTSA را به دنبال داشته است. علت این تحقیقات گزارش‌هایی در مورد آتش‌سوزی خودبه‌خودی این خودروها بوده است. هرچند کیا پس‌ازاین گزارش‌ها در سال ۲۰۲۲ از صدور فراخوان خودداری کرد اما امسال NHTSA از این شرکت خواسته برای سورنتوهای مدل ۲۰۱۱ مجهز به پیشرانۀ ۲.۴ لیتری MPI تتا II فراخوان بدهد.

فراخوان 80 هزار کیا سورنتو مدل 2011 به خاطر آتش‌ گرفتن پیشرانه

به گفتۀ NHTSA، این سازمان از ۱۶۱ آتش‌سوزی در خودروهای مجهز به این موتور و همین‌طور چندین سوختگی و جراحت اطلاع دارد. به گفتۀ کیا، در سورنتو نه نقص طراحی و نه خطای خاصی در ساخت پیدا نشده اما این خودروها را برای کاهش خطر آتش‌سوزی غیرمنطقی به دلیل آسیب پیشرانه فراخوان می‌کند. این مشکل در سورنتو می‌تواند خود را با علائمی مثل صدای غیرعادی موتور، روشن شدن چراغ چک، به مشام رسیدن بوی سوختگی و حتی بلند شدن دود نشان دهد؛ بنابراین، برای به حداقل رساندن خطر احتمالی، کیا برای تعدادی سورنتوهای مدل ۲۰۱۱ فراخوان داده است.

فراخوان 80 هزار کیا سورنتو مدل 2011 به خاطر آتش‌ گرفتن پیشرانه

از تاریخ ۹ فوریه، کیا با مالکین این خودروها تماس گرفته و از آن‌ها خواهد خواست تا خودرو را به نزدیک‌ترین نمایندگی ببرند. در آنجا سنسور تشخیص ناک بدون هزینه نصب خواهد شد و در صورت نیاز، کل پیشرانه تعویض می‌شود. این سنسور می‌تواند مشکل پیشرانه را پیش از بروز آتش‌سوزی تشخیص دهد. علاوه بر این، پس از نصب سنسور، کیا پیشرانۀ خودروها را ۱۵ سال یا ۲۴۰ هزار کیلومتر گارانتی خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟