افشاگری روزنامه آمریکایی درباره اختلافات آمریکا و اسرائیل/ دیدار پر تنش بایدن و نتانیاهو


 افشاگری روزنامه آمریکایی درباره اختلافات آمریکا و اسرائیل/ دیدار پر تنش بایدن و نتانیاهو

یک روزنامه آمریکایی از اختلاف میان مقامات آمریکایی و اسرائیلی پرده برداشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی اعلام کرده است که مذاکرات اخیر «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر تل آویو بسیار پرتنش و همراه با تنش لفظی بوده است.

به گفته مقامات آمریکایی و اسراییلی در گزارش نیویورک تایمز، اختلاف واشنگتن و تل آویو در مذاکرات اخیر مربوط به مراحل پس از جنگ غزه است و دو طرف درباره اداره غزه پس از پایان جنگ دارای اختلاف نظر اساسی هستند.

پیشتر اعلام شده بود که آمریکا با تداوم اشغال غزه پس از پایان جنگ زمینی ارتش رژیم صهیونیستی مخالف است، اما کابینه نتانیاهو بر ترتیبات امنیتی با حضور نظامیان و ارتش در غزه پس از پایان جنگ تاکید دارد.

از سوی دیگر اختلافات داخلی در تل آویو هم بالا گرفته است و شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رییس ستاد کل ارتش این رژیم از شرکت در جلسات دولت خودداری کرده، زیرا می‌داند که تله‌ای در انتظار او است.

این شبکه افزود که اخیراً اخباری در مورد انتقاد از رییس ستاد کل و توهین به او در جلسات کابینه دولت منتشر شده است.

به گفته این شبکه، دفتر نتانیاهو از «هرتزی هالیوی»، رییس ستاد کل ارتش خواسته در جلسات دولت شرکت کند و او نیز گفته هرگاه بتواند این کار را خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟