بمباران غزه همزمان با اولین روز سال نو میلادی / شلیک 20 راکت به تل‌آویو


بمباران غزه همزمان با اولین روز سال نو میلادی / شلیک 20 راکت  به تل‌آویو

رکنا سیاسی : در اولین روز سال نومیلادی(۲۰۲۴) بامداد امروز ( دوشنبه )، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطقی از نوار غزه را بمباران کردند.

در هشتاد و هفتمین روز طوفان الاقصی جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز( دوشنبه ) منازل مردم در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن چهار عضو یک خانواده شهید و شمار دیگری زخمی شدند.

همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی اولین دقایق بامداد امروز به شهرک یعبد در غرب جنین واقع در شمال کرانه باختری یورش بردند.

این در حالی است که شهروندان لبنانی و عراقی در بیروت و بغداد با برگزاری تظاهرات بر حمایت خود از مردم و مقاومت فلسطین در نوار غزه تاکید کرده و خواستار توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی شدند.

آمستردام در هلند هم شاهد برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بوده است.

شلیک 20 راکت توسط حماس به مناطق رژیم صهیونیستی

رسانه‌های اسرائیلی از شلیک شبانه 20 راکت توسط حماس به تل آویو واراضی اشغالی همزمان با ورود به سال نوی میلادی خبر دادند.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد، همزمان با ورود اسرائیل به سال 2024، حماس 20 راکت به مناطق جنوبی و مرکزی اسرائیل پرتاب کرد.

صهیونیستها مدعی هستند که سامانه گنبد آهنین بیشتر این راکتها را رهگیری کرده است.

براساس این گزارش، صدای آژیر خطر در اشدود، سدیروت و دیگر شهرهای جنوبی اراضی اشغالی نیز به صدا درآمده است و ارتش این رژیم از ساکنان 15 شهرک درخواست کرده است که به پناهگاه بروند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که هیچکس در این حملات مجروح نشده است.

عملیات ضد صهیونیستی در نابلس

جوانان مبارز فلسطینی در عملیات دیگری علیه رژیم صهیونیستی، نظامیان این رژیم را که به شهرک بیت ایبا در غرب نابلس در کرانه باختری یورش برده بودند به رگبار بستند.

نظامیان صهیونیست همچنین به اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی یورش بردند که جوانان فلسطینی با آنها درگیر شدند.

موشکباران تل آویو در اولین روز سال جدید میلادی

گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس از موشکباران تل آویو و اطراف آن با موشکهای ام 90 در پاسخ به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خبر داد.

یورش بامدادی نظامیان صهیونیست به قلقیلیه و الخلیل

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز( دوشنبه ) به شهرک حبله در جنوب قلقیلیه و شهرک بیت امر در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری یورش برده و به منازل مردم حمله ور شدند.

هدف قرار گرفتن پهپاد اشغالگران در طوباس

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به شهرک یعبد در غرب جنین واقع در شمال کرانه باختری یورش بردند.

از سوی دیگر، منابع خبری از هدف قرار گرفتن یک پهپاد جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در آسمان طوباس در کرانه باختری خبر دادند.

آتش زدن پرچمهای آمریکا و اسرائیل

شهروندان اردنی با برگزاری تظاهرات در نزدیکی سفارت آمریکا در امان با توصیف این کشور به عنوان سردمدار اصلی تروریسم، پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به نشانه خشم و انزجار از ادامه جنایات آنها علیه مردم مظلوم غزه به آتش کشیدند.

جنگ متوقف نشود، تبادل اسرایی وجود نخواهد داشت

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بار دیگر در سخنانی شرط مقاومت برای تبادل اسرا را اعلام و تاکید کرد که این اتفاق تنها در صورت توقف جنگ صورت خواهد گرفت.

زیاد النخاله، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این باره گفت: تا زمانی که تجاوز رژیم اشغالگر به غزه متوقف نشود، بین ما و دشمن هیچ معامله‌ای برای تبادل اسرا یا معامله دیگری وجود نخواهد داشت.

طبق گزارش شبکه المیادین، وی افزود: بدون عقب‌نشینی کل نیروهای دشمن از نوار غزه، هیچ معامله‌ای برای تبادل اسرا وجود نخواهد داشت. در صورت عدم تکمیل این شرایط، صحبت‌های دیگر هیچ فایده‌ای ندارد.

این سخنان النخاله در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیان شد که شنبه گفته بود تبادل اسرا در آینده اجرایی خواهد شد.

ناتوانی در از بین بردن توان موشکی حماس

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جنگ علیه غزه در به صفر رساندن پرتاب موشک از این باریکه علیه اراضی اشغالی موفق نخواهد شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان نظامی این رژیم اعلام کرد که به رغم جنگ ویرانگر ارتش علیه غزه از ۸۵ روز پیش، شلیک موشک‌ها از غزه ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش شبکه المیادین، مسئولان نظامی که خواستند هویتشان فاش نشوند، تاکید کردند تعمیق و گسترش جنگ در محدود کردن توانمندی‌های موشکی در غزه سهیم خواهد بود.

آنها همچنین اعلام کردند، اما حتی اگر جنگ با موفقیت رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهدافش به پایان برسد، برآوردها نشان می‌دهد که پرتاب موشک از نوارغزه ممکن است ادامه یابد.

طبق گزارش این منابع، توان ارتش برای شلیک موشک‌های دوربرد خوب است اما به صفر رساندن آتش کوتاه‌برد به منطقه غلاف غزه دشوار است.

در همین راستا، یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی گفت، حتی پس از گذشت دو سال، ممکن است ساکنان غلاف غزه صدای آژیر خطر (به دلیل شلیک موشک از غزه) را بشنوند.

در همین رابطه، یائیر گولان، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد، خلع سلاح در غزه سال‌ها طول خواهد کشید و طولانی کردن وضعیت اضطراری راه فرار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قانون است و جنگ کنونی جنگی برای امنیت نتانیاهو است.

چند تن از رهبران رژیم اشغالگر نیز تاکید کردند که اهداف تجاوزات این رژیم که پیشتر توسط نتانیاهو اعلام شده بود دست یافتنی نیستند.

حملات حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در مرز

بمباران غزه همزمان با اولین روز سال نو میلادی / شلیک 20 راکت  به تل‌آویو

منابع رسانه‌ای از حملات متقابل حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که با یک فروند پهپاد موضع نظامی «رمثا» در کشتزارهای اشغالی «شبعا» را هدف قرار داده است.

حزب‌الله لبنان افزود که مبارزانش سایت حانیتا را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند و این حملات مستقیمان به هدف اصابت کردند.

طبق گزارش شبکه المیادین، حزب‌الله همچنین از حمله به تجمع نظامیان صهیونیست در موضع نظامی «حرج عداثر» خبر داد.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین اعلام کرد که پادگان رامیم ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

منابع خبری نیز از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک «زرعیت» در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملات هوایی را به مناطق مرزی لبنان انجام داد.

شبکه الجزیره اعلام کرد که این حملات رژیم صهیونیستی منجر به مجروح شدن چهار لبنانی شده و حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

یک جنگنده رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در شهر «بنت جبیل» هدف قرار داد که منجر کشته شدن یک لبنانی شد.

طبق این گزارش، شخص دیگری نیز در شهرک «کفرکلا» و دو نفر دیگر در شهرک «عیتا الشعب» در نتیجه حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی مجروح شدند.

در همین راستا، حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد که «علی احمد سعدجبریل» یکی از رزمندگان آن در حملات امروز رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

آمریکا ۱۰ تن از نیروهای یمن را به شهادت رساند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ۱۰ نفر از نیروهای یمنی در درگیری با آمریکایی‌ها به شهادت رسیدند.

یحیی سریع، افزود : به دنبال درگیری‌ها بین ارتش یمن و آمریکایی‌ها در دریای سرخ، اعلام کرد که نیروهای واشنگتن 10 تن از نیروهای ارتش یمن را به شهادت رساندند.

در عملیاتی که امروز قایق‌های ارتش یمن در دریای سرخ بمنظور توقیف یک کشتی انجام دادند، یحیی سریع تایید کرد که 3 قایق ارتش یمن از بین رفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تاکید کرد: نیروهای آمریکایی عواقب هدف قرار دادن قایق‌های نیروهای ما در دریای سرخ را خواهند دید. ما مجدد به تمام کشورها توصیه می‌کنیم که به نقشه‌های دشمن آمریکایی که هدفش درگیر کردن آنها در دریای سرخ است، ورود نکنند.

یحیی سریع خاطر نشان کرد: ما خواستار این هستیم که بقیه کشورها از رفتار خطرناک آمریکا پیروی نکنند چرا که عواقب منفی در پی خواهد داشت که همه را تحت تاثیر قرار می دهد.

پایگاه‌های آمریکا در سوریه زیر آتش مقاومت عراق

منابع رسانه‌ای از هدف قرار گرفتن سه پایگاه دیگر اشغالگران آمریکا در سوریه خبر دادند.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه «الرمیلان» آمریکا در شمال شرق سوریه را هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش شبکه روسیا الیوم، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در این حمله از چند پهپاد استفاده کرده و اهداف مورد نظر به دقت هدف قرار گرفته شدند.

همزمان منابع رسانه‌ای اعلام کردند که پایگاه آمریکا در میدان گازی «کونیکو» در شرق سوریه هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

در همین راستا برخی منابع رسانه‌ای عراق نیز اعلام کردند که پایگاه آمریکا در فرودگاه «خراب الجیر» در منطقه «الیعربیه» واقع در استان حسکه سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

این درحالی است که صبح امروز نیز یک منبع میدانی به شبکه المیادین اعلام کرده بود که پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق دیر الزور در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفت.

طبق گفته این منبع، این حمله با استفاده از سه پهپاد مسلح انجام شد.

پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق طی چند هفته اخیر، چندین بار هدف حمله، راکتی، موشکی و پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته‌اند.

پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود: نیروهای آمریکایی از ۱۷ اکتبر هدف حدود ۱۰۰ حمله در عراق و سوریه قرار گرفته‌اند که منجر به زخمی شدن ۶۲ سرباز آمریکایی شده‌است.

نبردها در غزه در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در شب سال نو میلادی گفت که نبردها در غزه در طول سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ارتش باید برای آینده با درک این موضوع که ماموریت‌های اضافی و نبردهای مداوم در طول سال جاری مورد نیاز است، برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به اینکه تخریب تونل‌ها ادامه دارد و برای کاهش حجم و شدت پرتاب موشک‌ها از غزه تلاش می شود، تاکید کرد: برخی از نیروهای ذخیره در هفته جاری به خانه‌های خود باز خواهند گشت.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است تا ۵ تیپ نظامی خود را از غزه خارج کند.

بر اساس این گزارش، این تصمیم بنابر ارزیابی شرایط و تحولات نبرد در غزه گرفته شده است و انتظار می‌رود هفته آینده نیز نیروهای دیگری از غزه خارج شوند.

در همین راستا منابع محلی گزارش دادند، نیروهای اشغالگر به صورت چشمگیری در محور شمال غرب شهر غزه مانند محله‌های النصر، المقوسی، الرنتیسی و شمال اردوگاه شاطی عقب نشینی کردند.

این در حالی است که پیش تر نیز گردان ۱۳ تیپ گولانی به دلیل تلفات و خسارت‌های سنگین و از دست دادن شماری از فرماندهان میدانی خود خاک غزه را ترک کرده بود.


بمباران غزه همزمان با اولین روز سال نو میلادی / شلیک 20 راکت  به تل‌آویو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان