فساد، مخرج مشترک دو حزب سنتی آمریکا


فساد، مخرج مشترک دو حزب سنتی آمریکا

مخرج مشترک دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا فساد است. نکته مهم و قابل تأمل اینکه رؤسای جمهور سابق و کنونی آمریکا هیچ‌یک به‌صراحت اتهامات واردشده علیه خود را منکر نشده‌اند، اما از اختیارات قانونی برای افشا نشدن و طرح اتهامات استفاده می‌کنند.

فساد، مخرج مشترک دو حزب سنتی آمریکا

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ هرچقدر به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک تر می شویم، تلاش رسانه ها و سیاستمداران دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برای افشای پرونده های فساد از یکدیگر بیشتر می شود. در یک سوی معادله دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا قرار دارد؛ فردی که اکنون چهار پرونده قضایی علیه وی مطرح است که از فرار مالیاتی در نیویورک تا مخفی سازی اسناد فوق سری دولتی در فلوریدا (ویلای شخصی اش) در دوران پس از ریاست جمهوری را شامل می شود.

در سال های اخیر بسیاری از نظرسنجی های عمومی و ایالتی بیانگر اطمینان نداشتن و نارضایتی مطلق شهروندان آمریکایی نسبت به هر دو حزب سنتی این کشور بوده است


مهم ترین پرونده باز علیه ترامپ مربوط به تقلب سازمان یافته و تلاش برای تغییر عامدانه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 میلادی است. انتشار دو فایل صوتی از وی خطاب به مقام های ایالتی میشیگان و جورجیا در زمان اعلام نتیجه انتخابات به وضوح نشان می دهد رئیس جمهور سابق آمریکا دستور تغییر نتیجه را (به سود جمهوری خواهان) به مقام های محلی این دو ایالت حساس و سرنوشت ساز صادر کرده بود.


با وجود این، وکلای ترامپ می گویند وی در زمان وقوع این جرائم رئیس جمهور بود و طبق قانون اساسی آمریکا، اختیار دارد برای تضمین سلامت انتخابات هر دستوری بدهد؛ به عبارت بهتر، ترامپ اگر تشخیص دهد تغییر و جا به جایی آرای ایالتی به حفظ سلامت انتخابات کمک می کند، باید به آن احترام گذاشت.


در سوی دیگر معادله جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا قصد دارد بار دیگر در انتخابات 2024 میلادی حضور یابد؛ فردی که قانون شکنی و فساد به گونه ای دیگر در وی تبلور یافته است. به تازگی پس از آغاز رسمی تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح بایدن، ادعای جمهوری خواهان کنگره درباره احتمال سنگ اندازی رئیس‌جمهور علیه تحقیق در زمینه فساد پسرش خبرساز شد.


درآمد کلان هانتر بایدن در اوکراین و برخی کشورهای دیگر ارتباط مستقیم با جایگاه سیاسی پدرش در آمریکا دارد. اکنون بایدن و مقام های کاخ سفید درصدد هستند با استفاده از اختیارات خود، جلوی استمرار تحقیقات و احضار شهود را به وسیله کمیته بررسی پرونده بگیرند.


مخرج مشترک دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا فساد است. نکته مهم و قابل تأمل اینکه ترامپ و بایدن هیچ یک به صراحت اتهامات وارد شده علیه خود را منکر نشده اند، اما از اختیارات قانونی برای افشا نشدن و طرح اتهامات استفاده می کنند. آوردگاهی که با عنوان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهدش خواهیم بود، منازعه دو حزب و سیاستمدار فاسد خواهد بود که حتی ابایی از ابراز اقدامات وقیحانه خود ازجمله تقلب در انتخابات، فرار مالیاتی یا استفاده از نفوذ سیاسی خود به سود دیگران ندارند.

آوردگاهی که با عنوان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهدش خواهیم بود، منازعه دو حزب و سیاستمدار فاسد خواهد بود که حتی ابایی از ابراز اقدامات وقیحانه خود ازجمله تقلب در انتخابات، فرار مالیاتی یا استفاده از نفوذ سیاسی خود به سود دیگران ندارند


در سال های اخیر بسیاری از نظرسنجی های عمومی و ایالتی بیانگر اطمینان نداشتن و نارضایتی مطلق شهروندان آمریکایی نسبت به هر دو حزب سنتی این کشور بوده است، اما ساختار قدرت در آمریکا بقای خود را در گروی بر هم کنش دو حزب فاسد و زورآزمایی صوری آنها با یکدیگر قلمداد می کند. در چنین شرایطی دو حزب دموکرات و جمهوری خواه و فراتر از آنها، صاحبان آشکار و پنهان قدرت در آمریکا اجازه ظهور احزاب و سیاستمداران مستقل را در قاموس سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور نخواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!