همکاری امنیتی واشنگتن، توکیو و سئول زیر سایه تهدید کره شمالی


همکاری امنیتی واشنگتن، توکیو و سئول زیر سایه تهدید کره شمالی

رهبر کره شمالی همکاری‌های امنیتی واشنگتن، توکیو و سئول را که می تواند به درگیری نظامی با پیونگ یانگ تبدیل شود را به مقابله‌ای سخت تهدید کرد.

همکاری امنیتی واشنگتن، توکیو و سئول زیر سایه تهدید کره شمالی

به گزارش راهبرد معاصر، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با بیان اینکه آمریکا می‌تواند با اقدامات خود در نهایت با کره شمالی وارد درگیری نظامی شود، همکاری‌های امنیتی واشنگتن، توکیو و سئول را به مقابله‌ای سخت تهدید کرد.

به گزارش شبکه خبری ان‌اچ‌کی، کیم با بیان اینکه اقدامات آمریکا ممکن است آتش جنگ در شبه جزیره کره را شعله‌ور کند، گفت: در چنین شرایطی پیونگ یانگ طرح توسعه موشکی خود را به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای تقویت ارتش کره شمالی در مقابله هم‌زمان با واشنگتن، توکیو و سئول دنبال خواهد کرد.

رهبر کره شمالی همچنین به برنامه دفاعی ۵ ساله پیونگ یانگ اشاره کرد و افزود: در حالی که در سال ۲۰۲۴ وارد چهارمین سال این برنامه دفاعی ۵ ساله خواهیم شد، اما موفق شده‌ایم که بخش عمده‌ای از اهداف آن را پیش از زمان‌بندی تعیین شده محقق کنیم.

کیم در ادامه با اشاره به نیاز پیونگ یانگ به توسعه انواع سخت‌افزار‌های نظامی بدون سرنشین و ادوات جنگ الکترونیک بر لزوم تجهیز ارتش کره شمالی به تسلیحات مدرن تاکید کرد و گفت: باید قدرت رزمی نیروی دریایی خود را چه در بحث شناور‌های زیر سطح آب و چه در حوزه شناور‌های روی سطح آب افزایش دهیم.

رهبر کره شمالی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت هرچه بیشتر روابط پیونگ یانگ با کشور‌های مخالف استراتژی سلطه جویانه ایالات متحده و دیگر کشور‌های غربی تاکید کرد./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم