فرصت کوچاندن فلسطینیان فراهم شده است


فرصت کوچاندن فلسطینیان فراهم شده است

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در سخنانی گفت که هم اکنون فرصت تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان فراهم شده است.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با اشاره به حملات همه جانبه این رژیم به نوار غزه گفت که این فرصتی برای تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان و ترغیب ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشورهاست.

وی در ادامه سخنانش گفت: «جنگ کنونی فرصتی برای تمرکز بر پروژه بازگشت به شهرک‌های غزه و تشویق ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشورهاست».

شبکه 12 رژیم صهیونستی روز یکشنبه خبر داد که «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلیس سرپرستی تیمی را بر عهده خواهد گرفت که وظیفه آن متقاعد کردن کشورهای اروپایی برای پذیرش پناهجویان از غزه خواهد بود.

فرصت کوچاندن فلسطینیان فراهم شده است

این موضوع در حالی فاش می‌شود که «بزالل اسموتریچ» وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که اسرائیل باید ساکنان نوار غزه را برای مهاجرت و ترک این باریکه ترغیب کند.

وی که با رادیو ارتش اسرائیل صحبت می‌کرد، گفت: «ساکنان غزه در فقر و تنگنا زندگی می‌کنند و باید آنها را برای مهاجرت و ترک این منطقه ترغیب کنیم».

این وزیر کابینه در ادامه گفت: «اگر در غزه 100 یا 200 هزار عرب باقی بمانند، صحبت کردن درباره آینده بسیار متفاوت خواهد شد».

دوشنبه هفته پیش بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست حزب لیکود بر ایجاد فضایی برای مهاجرت داوطلبان ساکنان غزه به دیگر کشورها تاکید کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، نتانیاهو در جریان این نشست گفته است که تلاش‌ها برای یافتن کشورهایی که ساکنان غزه را به عنوان پناهجو بپذیرند در حال انجام است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. بیش از ۲۰ هزار نفر که اکثر آنها زن و کودک هستند تا کنون در این حملات به شهادت رسیده و بیش از ۵۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اسرائیل هدف جنگی خود از این عملیات را نابود کردن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس اعلام کرده است. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان، حتی در داخل فلسطین اشغالی این هدف را غیرواقع‌بینانه و غیرقابل دستیابی می‌دانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی