یمن: جنایت آمریکا در دریای سرخ بدون پاسخ نخواهد ماند


یمن: جنایت آمریکا در دریای سرخ بدون پاسخ نخواهد ماند

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی با اشاره به اتفاقات یکشنبه در دریای سرخ و شهادت ۱۰ رزمنده نیروی دریایی ارتش یمن در حمله آمریکایی‌ها اعلام کرد که جنایت واشنگتن بی پاسخ نخواهد بود.

یمن: جنایت آمریکا در دریای سرخ بدون پاسخ نخواهد ماند

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با شبکه فلسطین الیوم در این باره خاطرنشان کرد: ما به کشور‌های همسایه توصیه می‌کنیم که با اسرائیل و متحدانش در تجاوز به یمن همکاری نکنند؛ و در جنایت آنان شریک نشوند.

وی همچنین اظهار کرد: همه باید انتخاب کنند که در کدام سمت بایستند، در کنار کودک‌کُشان بایستند یا از مظلومیت ملت فلسطین دفاع کنند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه یکشنبه شب خود، شهادت تعدادی از رزمندگان دریایی خود در حمله آمریکا به دریای سرخ را تأیید کرد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در ادامه بیانیه خود تصریح کرد، نیرو‌های دشمن آمریکایی به ۳ قایق حمله کردند و ۱۰ نفر از نیرو‌های ما را به شهادت رساندند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد که نیرو‌های آمریکایی عواقب هدف قرار دادن قایق‌های نیرو‌های ما در دریای سرخ را متحمل می‌شوند.

یحیی سریع ادامه داد: به همه کشور‌ها توصیه می‌کنیم که به نقشه‌های دشمن آمریکایی که سرانجام آن‌ها گرفتار شدن در دریای سرخ است کشیده نشوند. تحرکات نیرو‌های آمریکا در دریای سرخ برای حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی مانع از حمایت ما از مردم غزه نخواهد شد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که صبح یکشنبه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کشتی کانتینری متعلق به «مرسک» از حمله قایق‌های جنگی یمنی به خود خبر داد و درخواست کمک کرد.

سنتکام افزود که قایق‌های یمنی به سمت کشتی شلیک کرده و برخی از سرنشینان قایق‌ها تلاش کردند که وارد کشتی شوند.

در بیانیه سنتکام آمده است که بالگرد‌های آمریکایی برای کمک به کشتی راهی منطقه شدند و قایق‌های یمنی به سمت آن‌ها شلیک کردند.

سنتکام در بیانیه خود مدعی شد: بالگرد‌های آمریکایی به سمت سه قایق یمنی شلیک کرده و آن‌ها را غرق کردند و خدمه آن‌ها کشته شدند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است، اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند. /ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!