اعتراف سنگین مقام اسرائیلی / ارتش ما در باتلاق غزه غوطه‌ور است


اعتراف سنگین مقام اسرائیلی / ارتش ما در باتلاق غزه غوطه‌ور است

اقتصادنیوز: ژنرال ارتش اسرائیل اظهار کرد، با گذشت زمان، تل‌آویو از دستیابی به اهداف جنگ که نابودی جنبش حماس و آزادی اسرای صهیونیستی است، دورتر می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «اسحاق بریک»، ژنرال ارتش این رژیم در روزنامه «معاریو» نوشت، باید در روند جنگ تجدیدنظر شود. امروز برای ارتش کاملا روشن شده که دستیابی به اهداف جنگ که همان «نابودی» جنبش حماس و قدرت نظامی آن است، غیرممکن است.

وی افزود، باید اعتراف کرد که ارتش رژیم صهیونیستی قصد ورود به گذرگاه مرزی رفح را ندارد زیرا کاملا تحت کنترل حماس قرار دارد و دو میلیون آواره در اردوگاه‌های آن حضور دارند و مکان پرجمعیتی است بنابراین حمله به این اردوگاه‌ها غیر ممکن است و در یک کلمه «نابودی» حماس که نظامیان آن در میان آوارگان هستند، ممکن نیست.

خبر مرتبط
تلفات سنگین نظامیان اسرائیلی در تله انفجاری القسام

اقتصادنیوز: گردانهای القسام و گردانهای «شهداء الأقصى» همچنان در محورهای مختلف غزه، در حال جنگ با نظامیان اسرائیلی هستند و تلفات سنگینی به آنان وارد کردند.

۱۱ دی ۱۴۰۲

بریک گفت: شکست در از بین بردن حکومت حماس در رفح و شکست در تحت کنترل درآوردن تونل‌های زیر آن که گذرگاه اصلی انتقال تسلیحات از سینا به نوار غزه محسوب می‌شود، به این معنی است که ما در رسیدن به ماموریت اساسی که برای خودمان در جنگ تعریف کرده‌ایم یعنی «سرنگونی حکومت حماس» ناکام ماندیم.

وی گفت، وقتش رسیده که تاکتیک جنگ تغییر پیدا کند و به جای جنگ در مناطق پرجمعیت، حملات دقیق هوایی براساس اطلاعات نظامی دقیق در کنار حملات زمینی انجام شود.

بریک افزود: درست است که ما به خواسته‌های خود در فلج کردن توانایی حماس نرسیدیم اما از سازماندهی مجدد صفوف این جنبش جلوگیری خواهیم کرد، این طرحی است که ارتش اسرائیل باید در مرحله سوم جنگ اجرا کند در سطح سیاسی و امنیتی باید فوراً این کار را انجام دهد و از کابوسی که با آن روبروست، بیرون بیاید.

خبر مرتبط
پاسخ کوبنده حماس به اظهارات سران اسرائیل درباره کوچ مردم غزه

اقتصادنیوز: حماس اظهارات سران اسرائیل درباره کوچ مردم غزه را «رویایی محض» توصیف کرد.

۱۱ دی ۱۴۰۲


وی گفت، اعضای راست افراطی کابینه رژیم صهیونیستی شبانه روز اعلام می کنند که جنگ در داخل نوار غزه باید با تمام قوا تا «شکست» حماس ادامه یابد، در حالی که حقایق را نادیده می گیرند. جناح رادیکال ائتلاف از ترس تصمیمی که اجازه ورود یک نیروی بین المللی برای اداره غزه را می‌دهد، به هیچ وجه آمادگی برگزاری یک گفتگوی دولتی در مورد مرحله پس از جنگ غزه را ندارد. طبق برداشت آنها نوار غزه چه در بعد امنیتی و چه در بعد اداری مدنی باید تا پایان جهان در دست رژیم صهیونیستی بماند و معنای این رویکرد این است که این رژیم مسئولیت دو میلیون پناهنده را بپذیرد و یک بحران انسانی بر دوش رژیم صهیونیستی بیافتد. به این ترتیب حمایت جهانیان به طور کلی و حمایت آمریکا در جنگ را از دست خواهد داد و در جنگی که تاکنون بهای سنگینی برای آن پرداخته است شکست خواهد خورد.

بریک در پایان نوشت، بر اساس رویکرد کابینه، بخش بزرگی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی سال‌ها در مناطق پرجمعیت نوار غزه باقی خواهند ماند و با جنگ چریکی با حماس مقابله خواهند کرد که با بمب‌گذاری‌ها و شلیک موشک‌های ضد تانک علیه نیروهای اشغالگر به جنگ علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد و خسارت‌های سنگینی روی دست تل‌آویو خواهد گذاشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!