افشای طرح اسرائیل برای تصرف بخشی از خاک مصر


افشای طرح اسرائیل برای تصرف بخشی از خاک مصر

رسانه‌های عبری زبان از طرح جدید رژیم صهیونیستی برای احداث منطقه حایل امنیتی در داخل خاک مصر پرده برداشتند.

افشای طرح اسرائیل برای تصرف بخشی از خاک مصر

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه معاریو در گزارشی که امروز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد این ایده متعلق به اسرائیل، هزینه‌های مالی آن را آمریکا پرداخت کرده و زمین آنرا مصر در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد.

در این طرح که به عنوان راه حل برای محور فیلادلفیا (صلاح الدین) بین مصر و نوار غزه تدوین شده قرار است در جریان دیداری آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی با وی در میان گذاشته شود.

به نوشته این رسانه عبری زبان، این ایده یکی از راه حل‌های مطرح شده در رایزنی‌های صورت گرفته بین اسرائل و ایالات متحده محسوب می‌شود تا از این طریق مانع از قاچاق از طرف مصر به داخل نوار غزه شده و قرار است شرایط امنیتی این منطقه و دیوار حایل احداث شده در آن شبیه به دیوار حایل بین نوار غزه و (بقیه خاک فلسطین اشغالی) باشد.

در این گزارش آمده است، جنگ در نوار غزه همچنان ادامه دارد، اما مسئله رفح یکی از دشوار‌ترین مسایل سیاسی است که باید حل شود، ولی هر چه که پیشروی بیشتر می‌شود، اهمیت آن هم افزوده می‌شود.

معاریو در رابطه با محور فیلادلفیا نوشت: یکی از راه حل‌های مطرح شده در گفتگو‌های اسرائیل و ایالات متحده بررسی قرار گرفته امکان احداث دیوار حایلی همانند آنچه که در طول مرز غزه با (بقیه خاک فلسطین اشغالی) ا یجاد شده، است.

براساس این طرح آمریکا هزینه احداث این دیوار حایل جدید را تامین خواهد کرد و قرار است این دیوار پایانی برای تونل‌های احداث شده بین دو طرف مرز بوده و از این طریق کار شهر قاچاق که طی سال‌های گذشته در رفح ایجاد شده، به پایان برسد.

جالب اینجاست که در مذاکرات واشنگتن و تل آویو مصر حضور ندارد و علاوه بر آن به نوشته معاریو اسرائیل خواستار اختیارات بیشتری در گذرگاه رفح هم می‌باشد.

گفتنی است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرده بود که محور فیلادلفیا یا همان محور جنوبی باید در کنترل کامل اسرائیل باشد و هر نوع ساز و کار دیگری باید به شکلی باشد که طرف حاضر در آن از سلاح‌های خاصی استفاده نکرده و این مسئله از سوی طرف‌های دیگر تضمین شود.

معاریو در ادامه خبر داد، این اظهارات با واکنش تند نمایندگان پارلمان مصر مواجه شده و مصطفی بکری نماینده این پارلمان در صفحه خود در اکس نوشت: زمانی که نتانیاهو از منطقه محور فیلادلفیا در طول مرز با مصر سخن می‌گوید و اعلام می‌کند که این منطقه باید در کنترل اسرائیل باشد، در واقع تجاوزی آشکار به توافق صلح بین دو طرف است، نزدیک شدن به مرز مصر عبور از خط قرمز است و شما هم از توانمندی ارتش ما اطلاع دارید. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


جفت گیری انسان با حیوان+فیلم