ثبت جنایت تازه برای اسرائیل/ شهادت اسیر فلسطینی در زندان


ثبت جنایت تازه برای اسرائیل/ شهادت اسیر فلسطینی در زندان

سازمان زندان‌های اسرائیل خبر داد که یک اسیر فلسطینی ساکن کرانه باختری در زندان مجدو به شهادت رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری سما در فلسطین گزارش داد که این اسیر فلسطینی زیر شکنجه به شهادت رسیده است.

از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه تاکنون چند اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی زیر شکنجه به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر شکنجه اسیران زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، جنبش حماس در بیانیه‌ای خواستار تحقیقات نهادهای حقوق بشری در این باره و مستند کردن آن با هدف پیگرد قانونی از اسرائیل شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در بیانیه جنبش حماس که روز دوشنبه منتشر شد، آمده: ما از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و نهادهای بین‌المللی حقوق بشر می‌خواهیم تا به مسوولیت خود در قبال آنچه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، از تخلفات و محرومیت از اساسی‌ترین حقوق گرفته تا سهل انگاری پزشکی نسبت به آنها، عمل کنند.

حماس اضافه کرد: ما از این نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم بر روی تخلفات علیه اسرای فلسطینی و به ویژه اسرای زن در زندان‌های رژیم اشغالگر تمرکز کرده و این تخلفات را با هدف ارجاع به دادگاه‌های ویژه مستند کنند تا زمینه مجازات مسوولان این جنایات فراهم شود.

باشگاه اسیران فلسطینی نیز روز یکشنبه در بیانیه خود آورد: بیشتر این اسیران که از نوار غزه هستند با رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و وضعیت بسیار بد بهداشتی مواجه هستند.

این نهاد فلسطینی افزود: در بین اسیران زن فلسطینی، یک زن ۸۲ ساله وجود دارد که از بدرفتاری و تحقیر از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی عذاب می کشد؛ ضمن آنکه یک بانوی باردار که در ماه چهارم بارداری قرار دارد، از گرسنگی به دلیل ارائه غذای غیر مناسب رنج می برد.

این باشگاه گزارش داد که پس از مراجعه وکلا به زندان و دیدار و گفت و گو با تعدادی از زنان فلسطینی بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل، شدت وضعیت بد داخل زندان مشخص و نقض حقوق اسیران زن فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟