طرح توسعه و استاندارد سازی بیمارستان امام حسین(ع) زنجان  تصویب شد


طرح توسعه و استاندارد سازی بیمارستان امام حسین(ع) زنجان  تصویب شد

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان زنجان، گفت: توسعه و استاندارد سازی بیمارستان امام حسین(ع) شهر زنجان به فضای ۹ هزار متر مربع در بودجه عمرانی سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

امیر عباس جراحی علمداری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، با بیان اینکه بیمارستان امام حسین بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی در سطح استان است، افزود: این بیمارستان دارای مساحت ۱۰ هکتاری بوده که ۲ هکتار آن در اختیار شهرداری قرار گرفت و در حال حاضر ۸ هکتار سند آن در حال آماده سازی است.

وی با بیان اینکه ۷۵۰۰ متر از فضای بیمارستان امام حسین با ۹۶ تخت بیمارستانی در سال ۷۹ افتتاح و راه اندازی شد، اظهار کرد:در طول سالیان مختلف باتوجه به نیاز تعداد تخت های بیمارستانی افزایش و به۱۴۳ تحت رسیده است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان زنجان، تصریح کرد: افرایش تعداد ۴۷ تخت بیمارستانی در همان مساحت ۷۵۰۰ بوده در حالی که برای این مقدار مساحت ۹۶ تخت پیش بینی شده بود که باتوجه به نیاز فضاهای آموزشی را تغییر کاربری داده و این افرایش تخت انجام شده است.

جراحی علمداری با بیان اینکه این افزایش تخت منجر به ایجاد فضای فیزیکی غیر استاندارد شده است، افزود: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی پروانه بهره برداری را صادر نمیکند و باتوجه به نبود پروانه بهره برداری سالانه از سوی بیمه سلامت کسورات ۳۰۰ میلیونی متضرر میشویم.

وی با بیان اینکه هتلینگ بخش های بیمارستان انجام شده است، افزود: ولی متاسفانه باتوجه محدودیت فضا برای همراهان بیمار مشکلات ایجاد کرده و باعث ایجاد نارضایتی شهروندان زنجانی شده است.

این مسئول با بیان اینکه از چهار سال گذشته طرح توسعه بیمارستان امام حسین مطرح شده است ولی بدلیل هزینه های بالا پیگیری ها انجام نشده است، افزود: از ابتدای خرداد سال جاری مجدد بصورت جدی بر این موضوع ورود کرده و تاییدات لازم از سوی مرکز مبنی بر نیاز توسعه این بیمارستان صادر شد.

جراحی علمداری با بیان اینکه طبق استاندارد های بیمارستانی ۱۴۳ تخت بیمارستانی باید در فضای حدود ۲۲ هزار متر مربع باشد، افزود: طی بررسی های کارشناسی نیاز است ۹ هزار متر مربع به فضای بیمارستان امام حسین(ع) اضافه شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طی مذاکرات صورت و جلسات تشکیل یافته در مرکز ستاد سازمان تامین اجتماعی توسعه و استاندارد سازی بیمارستان امام حسین(ع) شهر زنجان به فضای ۹ هزار متر مربع در بودجه عمرانی سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: در این توسعه و ارتقا بیمارستان، اتاق عمل، اورژانس، اتاق زایمان، بخش زنان و زایمان، بخش NICU، ICU،CCU را در ساختمان جدید توسعه استاندارد سازی شده انتقال می یابد و در مراحل بعدی نیز افزایش ۲۰۰ تخت بیمارستانی را در برنامه خواهیم داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید