چهاردهمین روستای برتر هدف گردشگری کشور مشخص شد


چهاردهمین روستای برتر هدف گردشگری کشور مشخص شد

رکنا: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از انتخاب روستای گردشگری برغان به عنوان چهاردهمین روستای برتر هدف گردشگری کشور بر اساس شاخص‌های ملی خبر داد.

به گزارش رکنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز" رحیم خاکی" گفت: ۹۷۹ روستای هدف گردشگری کشور در طرح ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری بر اساس چهار شاخص‌ جاذبه‌، زیرساخت‌، توسعه گردشگری و پایداری مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: از این تعداد، ۳۰ روستا در کشور به عنوان برترین روستاهای هدف گردشگری معرفی شدند که روستای برغان در ساوجبلاغ رتبه چهاردهم کشور را کسب کرد .

وی ادامه داد: روستای برغان استان البرز در زمره روستاهای گروه آ به معنای روستاهای هدف گردشگری توسعه یافته قرار گرفت.

خاکی یاد آور شد: روستای صالحیه نظرآباد نیز در بخش توسعه گردشگری رتبه ۳ ملی را کسب کرد.

روستای برغان در ۱۳ کیلومتری کرج قرار گرفته و دارای بافت قدیمی و باغ‌های فراوان است که در تمام فصول سال به ویژه بهار و تابستان می‌تواند پذیرای گردشگران باشد.

حسینیه اعظم برغان که هر ساله تعزیه قدیمی ایام محرم در آن برگزار می‌شود، پل تاریخی برغان، چنار کهن سال مسجد جامع، درخت پیر سپیدار و تپه باستانی قلعه کش‌کلا جزو آثار بی‌نظیر این روستا است.

همچنین بازار برغان در زمره قدیمی‌ترین بازارهای استان قرار دارد که در گذشته مرکز تجارت محصولات کشاورزی پنبه و نظایر آن بوده است. آلوی برغان، همچنین گردو، عسل، توت، گوجه و لبنیات از سوغات معروف این منطقه هستند.


چهاردهمین روستای برتر هدف گردشگری کشور مشخص شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه‌های گردشگری ایران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان