شهادت 5 فلسطینی در یورش اشغالگران به کرانه باختری/ شهادت اسیر فلسطینی زیر شکنجه صهیونیست‌ها


شهادت 5 فلسطینی در یورش اشغالگران به کرانه باختری/ شهادت اسیر فلسطینی زیر شکنجه صهیونیست‌ها

یورش خونین صهیونیست‌ها به کرانه باختری و شهادت پنج نفر، بمباران مرکز و جنوب غزه، شهادت یک اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل از مهمترین تحولات روز هشتاد و هشتم طوفان الاقصی در اراضی اشغالی فلسطین است.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز سه شنبه مناطق شمالی اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه و همچنین برخی از محله‌های شهر ‌خا‌ن‌یونس واقع در جنوب این منطقه را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

بیشتر حملات بامدادی هشتاد و هشتمین روز از حملات رژیم آپارتاید به کرانه باختری متمرکز بود و در یورش به شهرک قلقیلیه، نظامیان صهیونیست پنج جوان فلسطینی را به شهادت رساند و برخی را نیز ربودند.

مهمترین تحولات روز هشتاد و هشتم طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*****************************************************

09:46- وحشی گیری صهیونیست‌ها در سال گذشته رکورد زد

یک گروه حقوق بشر اسرائیلی گزارش داد که خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه شهروندان فلسطینی در کرانه باختری در سال 2023 بی سابقه افزایش یافته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر (15 مهرماه) تاکنون 9 فلسطینی به دست شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری به شهادت رسیده اند.

در این گزارش آمده است که بیش از 1200 حمله توسط شهرک‌نشینان صهیونیست به کرانه باختری انجام شده است.

09:30- حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به خان یونس

ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شرقی خان یونس را با توپخانه هدف قرار داد. منابع خبری هم از شنیدن شدن صدای درگیری خبر دادند.

09:28- شمار شهدای غزه به 21978 نفر رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای ناشی از حملات اسرائیل به نوار غزه از 7 اکتبر (15مهرماه) تاکنون به 21 هزار و 978 نفر رسیده و همچنین تعداد زخمی‌ها نیز در این مدت به 57 هزار و 697 نفر افزایش یافته است.

09:17- زخمی شدن افسر صهیونیست در شهر قلقیلیه

رسانه‌‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که یک افسر صهیونیست در درگیری شهرک قلقیلیه با نیروهای مبارز فلسطینی زخمی شده است.

08:39- شهادت 4 فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری

در درگیری‌های شهرک عزون واقع در شرق قلقیلیه چهار نفر به شهادت رسیدند و صهیونیست‌ها پیکر این شهدا را مصادره کرده و گروگان گرفتند.

****************************************

واکنش حماس و جهاد اسلامی به اظهارات گستاخانه مقامات صهیونیست درباره کوچاندن مردم غزه

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در واکنشی تند به ادعاهای گستاخانه یک وزیر فاشیست رژیم صهیونیستی درباره کوچاندن مردم غزه اعلام کردند که این اظهارات، رؤیا و توهمی بیش نیستند و مقاومت همچنان به مقابله با جنگ نسل‌کشی و توطئه‌های شومی که اشغالگران به راه انداخته‌اند ادامه می‌دهد.

انتقال 24 نظامی مجروح دیگر به بیمارستان‌ «سوروکا»

بیمارستان سوروکا در جنوب فلسطین اشغالی (نقب) بامداد امروز سه شنبه اعلام کرد در 24 ساعت گذشته، 24 نظامی مجروح صهیونیست در نبردهای نوار غزه به این بیمارستان انتقال داده شدند.

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

نظامیان رژیم اسرائیل به مناطقی در کرانه باختری یورش بردند که در منطقه قلقیلیه، مبارزان مقاومت فلسطین با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند. اردوگاه جنین و شهرک بیت فوریک در شرق نابلس در کرانه باختری نیز جزو مناطقی است که هدف یورش صهیونیست‌ها بودند.

شهادت 5 فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری

در درگیری‌های شهرک عزون واقع در شرق قلقیلیه پنج نفر به شهادت رسیدند و صهیونیست‌ها پیکر این شهدا را مصادره کرده و گروگان گرفتند.

شهادت اسیر 23 ساله فلسطینی زیر شکنجه

هیئت امور اسرا و باشگاه اسیر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کردند که عبدالرحمن باسم البحش اسیر 23 ساله فلسطینی از نابلس که در زندان مجدو محبوس بود، زیر شکنجه ترور شده و به شهادت رسیده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این اسیر فلسطینی از 31 می 2022 به اسارت گرفته شد و به 35 ماه حبس محکوم بود. او اولین اسیر ترور شده در زندان رژیم صهیونیستی در سال نو میلادی است.

با شهادت این اسیر، شمار اسرای به شهادت رسیده زیر شکمجه در زندان رژیم صهیونیستی از ابتدای نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته به 7 نفر افزایش یافت.

بمباران مرکز و جنوب غزه

جنگنده‌های رژیم اسرائیل اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه را برای چندمین روز متوالی بمباران کردند. شهر خان یونس واقع در جنوب غزه نیز هدف حملات بامدادی امروز قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022