خشم دموکرات‌های آمریکایی از عملکرد دولت بایدن


خشم دموکرات‌های آمریکایی از عملکرد دولت بایدن

دموکرات‌های سنا از تصمیم جو بایدن برای دور زدن کنگره برای دومین بار درخصوص ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی خشمگین هستند.

خشم دموکرات‌های آمریکایی از عملکرد دولت بایدن

به گزارش راهبرد معاصر. براساس گزارش القدس العربی، پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، دومین قطعنامه اضطراری برای پوشش فروش تجهیزات به ارزش بیش از ۱۴۷.۵ میلیون دلار، از جمله فیوز‌ها و شارژر‌های جدید برای گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری که قبلاً به ارتش صهیونیستی ارسال شده بود را به کنگره اطلاع داده است.

بلینکن در بیانیه‌ای گفت: با توجه به فوریت نیاز‌های دفاعی اسرائیل، وزیر به کنگره اطلاع داد که از اختیارات تفویض شده خود برای تعیین وجود یک وضعیت اضطراری استفاده می‌کند که مستلزم تأیید فوری این انتقال است.

قطعنامه اضطراری به دولت بایدن اجازه می‌دهد تا از روند بررسی کنگره که معمولاً برای فروش نظامی خارجی لازم است، چشم پوشی کند، اما این دومین فروش اضطراری تسلیحات در نوع خود است که دولت بایدن در کمتر از یک ماه بدون تأیید کنگره انجام می‌دهد.

بلینکن چند هفته قبل از آن، در ۹ دسامبر، زمانی که دولت ۱۰۶.۵ میلیون دلار از بودجه تسلیحاتی را برای خرید نزدیک به ۱۴۰۰۰ گلوله مهمات تانک پرداخت کرد، از همین اختیارات استفاده کرده بود.

دموکرات‌ها در مجلس نحوه صدور مجوز فروش توسط وزارت امور خارجه را محکوم و استدلال کردند که با استفاده از یک قطعنامه اضطراری برای تایید بودجه تسلیحاتی برای ارتش خارجی، دولت بایدن نظارت کلیدی بر قوه مجریه را حذف می‌کند.

سناتور تیم کین گفت: دور زدن غیرضروری کنگره به معنای نگه داشتن مردم آمریکا در تاریکی است. ما به توضیح عمومی در مورد دلیل این تصمیم نیاز داریم.

سناتور کریس ون هولن یکشنبه در بیانیه‌ای گفت، تصمیم دولت بایدن با عدم مشارکت قوه مقننه در فرآیند تصمیم گیری در مورد فروش نظامی خارجی، شفافیت و مسئولیت پذیری را تضعیف می‌کند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول