سال آینده نیز برای واردات خودرو برقی و بنزینی ارز تخصیص خواهد یافت


سال آینده نیز برای واردات خودرو برقی و بنزینی ارز تخصیص خواهد یافت

رئیس بانک مرکزی اعلام کرد در سال اینده نیز روند تخصیص ارز برای واردات خودرو برقی و بنزینی ادامه خواهد یافت و حتی مذاکراتی برای ورود خودرو برقی از مناطق آزاد در حال انجام است.

رکنا اقتصادی: محمدرضا فرزین در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سوال یکی از نمایندگان از وزیر صمت درباره علت تأخیر در واردات خودرو، گفت: در مورد ارز خودرو ما به تکالیف خود عمل کردیم. ما ارز مورد نیاز وزارت صنعت، معدن و تجارت را تخصیص دادیم و وزارت صمت باید برای آن برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار ارز به وزارت صمت داده شده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است. همچنین به حوزه خودرو و قطعات، تاکنون ۵ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.

فرزین اظهار کرد: همان طور که وزیر صمت توضیح داد، واردات خودرو انجام شده است و اکنون نیز مذاکراتی برای واردات خودرو برقی و معمولی و واردات خودرو از مناطق آزاد صورت گرفته و توافق لازم انجام شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ما نیز باید بر اساس منابع ارز را تخصیص دهیم، تصریح کرد: در ابتدای سال قرار بود ۲۹.۵ میلیارد دلار به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شود، اما گفته شد که کشور با مشکل مواجه می‌شود. در حوزه تخصیص ارز تلاش ما این است که ارز بر اساس نیاز هر بخش تخصیص پیدا کند.

منبع: مهر


سال آینده نیز برای واردات خودرو برقی و بنزینی ارز تخصیص خواهد یافت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس