قیمت جهانی نفت امروز 13 دی 1402


قیمت جهانی نفت امروز 13 دی 1402

امروز (چهارشنبه) قیمت نفت در بازارهای جهانی، افزایش یافت و به ۷۵ دلار و ۹۵ سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۸ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۹۵ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته است. نگرانی در مورد ضعف اقتصاد آمریکا و احتمال اختلال در عرضه به خاطر تنش‌ها در دریای سرخ همچنان ادامه دارد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۸ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۹۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۴ درصد افزایش ۷۰ دلار و ۴۸ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت حدود ۲ دلار در هر بشکه طی چند روز گذشته به خاطر حمله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ و خبر ورود کشتی جنگی ایران در روز دوشنبه افزایش یافت. گسترش درگیری‌ها می‌تواند باعث بسته شدن گذرگاه‌های حیاتی برای حمل و نقل نفت شود و جریان تجارت را مختل کند.

از طرف دیگر، کمرنگ شدن خوشبینی بازار نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال جاری میلادی در آستانه انتشار گزارش آخرین اجلاس این بانک، قیمت نفت را تحت تاثیر قرار داده است.

انتظار عرضه فراوان نفت در نیمه اول ۲۰۲۴ مانع افزایش قیمت نفت در آستانه برگزاری اجلاس وزارت اوپک پلاس در اوایل فوریه می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند در شرایطی که مسائل ژئوپلیتیکی بازار نفت را نگران کرده، تعادل عرضه و تقاضا در نیمه اول سال جاری میلادی می‌تواند بخشی از این نگرانی‌ها را از بین ببرد.

همچنین انتظار می‌رود ذخایر نفت آمریکا طی هفته گذشته کاهش یافته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)