مالزی از شکایت این کشور علیه اسرائیل استقبال کرد


 مالزی از شکایت این کشور علیه اسرائیل استقبال کرد

اقتصاد نیوز: مالزی از شکایت آفریقای جنوبی ازاسرائیل به دلیل نسل کشی، در دیوان دادگستری بین‌المللی استقبال کرده و این شکایت را یک «گام ملموس» در راستای پاسخگو کردن این رژیم دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه مالزی در یک بیانیه اعلام کرد: «اقدام قانونی علیه اسرائیل یک گام ملموس و به موقع در راستای پاسخگویی قانونی اسرائیل از بابت قساوت‌هایش در غزه و کل اراضی اشغالی فلسطین است.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آفریقای جنوبی چند روز پیش با طرح دادخواستی نزد دیوان دادگستری بین‌المللی شهر لاهه فرآیندی قضایی را علیه رژیم صهیونیستی در این دیوان به جریان انداخت.

خبر مرتبط
یک ماهیگیر راز هواپیمای مفقود شده مالزیایی را فاش کرد+ فیلم

اقتصادنیوز: هواپیمایی مالزیایی ۹ سال قبل با ۲۷۷ سرنشین در نزدیکی سواحل جنوب استرالیا ناپدید شد.

۰۴ دی ۱۴۰۲

طبق اعلام دیوان لاهه، رژیم صهیونیستی در این دادخواست متهم به نقض وظایفش طبق کنوانسیون مجازات و پیشگری از جنایت نسل کشی به دلیل اقداماتش علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه شده‌ است.

آفریقای جنوبی در شکایت خود تصریح داشته است: «اسرائیل در اقداماتی برای نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در غزه دست داشته و دارد و خطر ادامه هر چه بیشتر این اقدامات را ایجاد کرده است.»

این کشور با درخواست برای وضع تدابیر موقت همچنین رژیم صهیونیستی را به نقض کنوانسیون نسل کشی سال ۱۹۴۸ سازمان ملل به دلیل اقداماتش از هفتم اکتبر تا کنون در غزه متهم کرد.

تل آویو مدعی محکوم کردن این شکایت آفریقای جنوبی از خودش شده و روز سه شنبه تصمیم به حاضر شدن در برابر این دیوان به منظور «دفاع از خود» از بابت اتهام جنایت نسل کشی گرفت.

مالزی بر موضعش درخصوص حمایت از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس شرقی تاکید کرده و از رژیم صهیونیستی خواست به وظایفش طبق قوانین بین‌المللی عمل و فورا به جنایاتش علیه فلسطینی‌ها پایان دهد.

مالزی واقع در حوزه جنوب شرق آسیا، حمایت‌های گسترده‌ای از فلسطین با رهبری انور ابراهیم، نخست وزیر این کشور به عمل آورده است. انور ابراهیم در این راستا ماه گذشته میلادی پذیرش کشتی‌های دارای پرچم اسرائیل در بنادر مالزی را ممنوع اعلام کرد.

سازمان همکاری اسلامی، دومین بلوک بزرگ چند ملیتی جهان، روز شنبه گذشته از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی استقبال کرده و از دادگاه لاهه خواست «با سرعت پاسخ داده و تدابیر فوری برای متوقف کردن نسل کشی دسته‌جمعی که نیروهای نظامی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی اعمال می‌کنند اتخاذ کند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی