وزیر کشور: انتخابات فرصت کم نظیری برای ملت است


وزیر کشور: انتخابات فرصت کم نظیری برای ملت است

وزیر کشور با اشاره به بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره مشارکت گسترده در انتخابات گفت: انتخابات فرصت کم‌نظیری برای ملت است که با حضور قوی می‌توانند یک مجلس قوی را رقم بزنند.

«احمد وحیدی» روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در گفتگو با خبرنگاران گفت: هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم توجهات به این‌موضوع بیشتر می‌شود و سخنان ارزشمند و تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای مشارکت گسترده تحرکات خوبی را بوجود آورده که امید است همانطور که رهبرمعظم انقلاب مطالبه داشتند شاهد حضور همه جناح‌های سیاسی و مشارکت گسترده مردم باشیم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: منتظر هستیم روز‌های آینده اسامی داوطلبان توسط هیات‌های نظارت اعلام شود که این می‌تواند انتخابات را در مسیر حرکت قوی‌تر قرار دهد.

وزیر کشور گفت: انتخابات فرصت کم‌نظیری برای ملت است که با حضور قوی می‌توانند یک مجلس قوی را رقم بزنند.

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره غیرفعال شدن کارت بانکی برخی از اتباع در بانک‌های صادرات، سپه و ملت، بیان کرد: باید این گزارش را بررسی کرد و سپس جواب قطعی داد، ولی آنچه که برای ما روشن است این است که شرط داشتن حساب بانکی حضور مجاز است و تخصیص حساب بر اساس فرآیند‌هایی که پیش‌بینی شده صورت می‌گیرد. اگر بر اساس آن فرآیند‌ها اتفاق بیفتد مشکلی نخواهند داشت، اما اگر طبق آن فرآیند‌ها نباشد طبیعتا مشکل ایجاد خواد شد.

امنیت مرز‌ها مورد توجه جدی کشور است

وزیر کشور درباره امنیت مرز‌ها خاطر نشان کرد: امنیت مرز‌ها مورد توجه جدی ما بوده و هست. اما با توجه به صعب العبور بودن برخی مناطق جنوب شرق تروریست‌ها بعضا از آن سواستفاده می‌کنند که انتظار ما از همسایگان نهایت همکاری برای برخورد جدی است. حافظان مرز اعم از فراجا و سپاه در تامین امنیت مرز کوشا هستند.

وحیدی درباره آخرین وضعیت تروریست‌های حمله به پایگاه پلیس در راسک و پیگیری از طریق پاکستان گفت: به هر حال جمهوری اسلامی مصمم است که این ناامنی شدید را که گه‌گاهی در مرز‌ها ایجاد می‌شود ازبین ببرد. تلاش جدی صورت گرفته و امیدوارم که دستگاه‌ها بخشی از این‌ها را بتوانند داشته باشند.

وی در پاسخ اینکه آیا دولت پاکستان برای دستگیری این عوامل اقداماتی را انجام داد؟ تصریح کرد: بله تلاش جدی صورت گرفته است در گفتگو‌هایی که در گذشته با پاکستانی‌ها داشتیم و هنوز هم ادامه دارد قول‌هایی داده بودند که امیدواریم بتوانند پایگاه‌های تروریست‌ها در خاک خود را از بین ببرند.

هک شدن دیتای یکی از نرم افزاز اصلا اتفاق خوبی نبود

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره هک شدن ۲۰ میلیون دیتای کاربران در یکی از نرم افزار‌ها و راهکار‌های مقابله با آن گفت: مسئولیت آن بر عهده افتا (سازمان فناوری اطلاعات) و پدافند غیر عامل و وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌های مرتبط است البته دستورات لازم و راهنمایی‌های لازم را صادر می‌کنیم که بر اساس دستورالعمل صادره خود را تقویت و ایمنی را باید تامین کنند. اخیرا برای یکی از اپلیکیشن‌ها این اتفاق افتاده که اتفاقی خوشایندی نبود و باید پیش بینی لازم برای ایمنی داده‌ها رعایت شود.

وزیر کشور درباره فروش محصولات صنایع دستی در استان‌ها بیان کرد: از شهرداران خواسته ایم و ابلاغ هم کردیم تا در هر شهری برای فروش محصولات صنایع دستی محلی را به عنوان بازارچه اختصاص دهند و به ویژه بانوان که بیشتر در این زمینه فعال هستند بتوانند محصولات خود را ارائه و این بازار، فروشی برای آنان باشد تا بتوانند کار خود را توسعه دهند.

وحیدی درباره ستاد خدمات سفر اضافه کرد: در این زمینه هم تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

تکذیب یک شایعه

وزیر کشور همچنین شایعه برداشت لیتیوم توسط چینی‌ها از دریاچه ارومیه را تکذیب کرد.

وحیدی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات، هر نامزد می‌تواند یک نماینده در پای صندوق رای داشته باشد؟ گفت: ممکن است در برخی شهر‌ها مثلا ۱۵۰ نفر نامزد باشند آن وقت چگونه می‌شود ۱۵۰ ناظر پای هر صندوق باشد؟ اما ما تلاش خواهیم کرد تا اصل نظارت را برای داوطلبان فراهم کنیم البته این روش اشکالات اجرایی دارد و باید ببینیم می‌توانیم برای اشکالات اجرایی آن راه حلی پیدا کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استفاده از عکس دیگران برای پروفایل جرم است