از اینترنت ماهواره‌ای جدید استارلینک چه می‌دانیم؟


از اینترنت ماهواره‌ای جدید استارلینک چه می‌دانیم؟

نخستین ماهواره‌ای استارلینک که برای اتصال مستقیم به گوشی‌های هوشمند در هر نقطه از جهان طراحی‌ شده‌اند، در مدار قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ایلان ماسک میلیارد مشهور دنیای فناوری هدف از پرتاب ماهواره‌های جدید استارلینک را تقویت ارتباط جهانی موبایل عنوان و تاکید کرده است که به هیچ عنوان قصد رقابت با اپراتورهای زمینی ارائه دهنده اینترنت موبایل را ندارد.

او امیدوار است با ماهواره‌های جدید تمام نقاط کور اینترنت در سراسر جهان را به شبکه وصل کند. اما این ماهواره‌های جدید چطور عمل می‌کنند؟

ماهواره‌های جدید استارلینک

حالا نام استارلینک برای همه آشنا شده است و می‌دانند که باید برای اتصال به آن تجهیزات مخصوصی تهیه کرد. بنابراین وقتی خبر اتصال مستقیم موبایل به اینترنت ماهواره‌ای به میان می‌آید همه مشتاق می‌شوند تا بدانند ماجرا از چه قرار است.

از اینترنت ماهواره‌ای جدید استارلینک چه می‌دانیم؟

آنچه می‌دانیم:

  • از ۲۱ ماهواره‌ای که سه‌شنبه ۱۲ دی با موشک فالکون به فضا پرتاب شدند، شش ماهواره جدید با قابلیت اتصال مستقیم به گوشی موبایل هستند.
  • به گفته وب‌سایت استارلینک نخستین ماهواره‌های اتصال مستقیم به موبایل (direct-to-cell) همانند «دکل موبایل در فضا» عمل می‌کنند.
  • اسپیس‌ایکس اعلام کرده است که نخستین ماهواره‌ها برای آزمایش سرویس اتصال مستقیم به موبایل در آمریکا با همکاری کمپانی «تی-موبایل» مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
  • پس از فعال شدن این سرویس در موبایل‌های معمولی که فناوری ۴جی تی‌-موبایل را پشتیبانی می‌کنند در دسترس خواهد بود که این شامل بیشتر گوشی‌های حاضر در شبکه این اپراتور اینترنتی می‌شود.
  • استارلینک اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ این ماهواره‌ها قادر به ارائه سرویس‌های گوناگون از پیام کوتاه تا اینترنت اشیاء خواهند شد.

منبع: فوربز

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1856668

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی