انجام 111 عمل جراحی برای مجروحان حادثه تروریستی کرمان


انجام 111 عمل جراحی برای مجروحان حادثه تروریستی کرمان

وزیر بهداشت از انجام ۱۱۱ عمل جراحی برای مجروحان حادثه تروریستی کرمان تاکنون خبر داد.

انجام 111 عمل جراحی برای مجروحان حادثه تروریستی کرمان

به گزارش راهبرد معاصر؛ بهرام عین اللهی، ضمن قدردانی از کادر سلامت کرمان در خدمت رسانی به مجروحان این حادثه گفت: مجروحان در بیمارستانهای افضلی پور، شهید باهنر، پیامبر اعظم(س)، شفا، حضرت فاطمه(س)، سید الشهدا(ع) و ۵ بیمارستان خصوصی بستری شدند؛ البته عمده مجروحان در سه بیمارستان افضلی پور، باهنر و همچنین پیامبراعظم(س) بستری هستند.

وی گفت: پس از بازدید از بیمارستان شهید باهنر کرمان و عیادت از مجروحان حادثه تروریستی با اشاره به آماده باش کامل اورژانس و نیروهای امدادی اظهار داشت: نیروهای امدادی پس از انفجار سریعا به محل حادثه اعزام و مجروحان را به مراکز درمانی منتقل کردند و تعدادی از نیروهای امدادی نیز در انفجار دوم امروز به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

وزیر بهداشت با اشاره به انجام ۱۱۱ عمل جراحی برای مجروحان حادثه تروریستی کرمان تاکنون، یادآور شد: رییس جمهور تاکید داشتند از مجموعه کادر سلامت به ویژه جامعه پزشکی که در شرایط اضطراری و در پاسخ به آماده باش در کرمان به ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی و انجام اعمال جراحی چندترومایی پرداختند، تشکر شود.

عین اللهی با بیان اینکه ۱۲۸ مجروح در مراحل اولیه نیازی به عمل جراحی نداشته و تحت عمل جراحی قرار نگرفته‌اند،گفت: برخی از مجروحان ممکن است خونریزی‌های نهفته‌ای داشته باشند که در حال حاضر علامت دار نیست و باید تحت نظر باشند؛ اما به محض اطمینان از سلامت، ترخیص خواهند شد.

وی تعداد مجروحان بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه را ۲۷ نفر دانست و افزود: بعضی از این مجروحان به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شده اند که تحت نظر و مراقبت قرار دارند.

وزیر بهداشت با اشاره به آماده باش کامل مراکز درمانی کرمان خاطرنشان کرد: برای بستری هیچ یک از مجروحان مشکل کمبود تخت نداشتیم و در استانهای مجاور و کل کشور نیز اعلام آماده باش کردیم.

عین اللهی از تشکیل ستاد فرماندهی حوزه سلامت در کرمان خبر داد و گفت: آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به تعداد کافی در کرمان وجود دارد و در صورت نیاز از سایر استانها نیز به کرمان اعزام می‌شود در مورد گروه‌های خونی O منفی، نیازمندی‌هایی وجود داشت که از سراسر کشور به سوی کرمان در حال ارسال است. همچنین داروهای مورد نیاز به سرعت تامین شده است.

وی تصریح کرد: ۱۰ نفر از پزشکان متخصص و جراح در حال اعزام به کرمان هستند. همچنین از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۷ نفر از پزشکان متخصص و ۳۰ نفر از پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه و اتاق عمل تا دقایقی دیگر به کرمان می رسند که این نیروها بیشتر برای کمک به کرمان می‌آیند چرا که دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اساتید این دانشگاه، اقدامات درمانی لازم را به نحو مطلوب انجام داده‌اند./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول