افزایش 50 درصدی صادرات گاز روسیه به چین


افزایش 50 درصدی صادرات گاز روسیه به چین

گازپروم روسیه اعلام کرد، صادرات گاز این کشور به چین در سال 2023 نسبت به سال قبل از آن نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است.

افزایش 50 درصدی صادرات گاز روسیه به چین

به گزارش راهبرد معاصر؛ غول گازی روسیه، گازپروم اعلام کرد، صادرات گاز روسیه به چین در سال 2023 نسبت به سال 2022 نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است.

این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد، روسیه در سال گذشته میلادی، 22.7 میلیارد مترمکعب گاز از طریق خط لوله «قدرت سیبری» به این کشور آسیایی صادر کرده است. این رقم از 700 میلیون مترمکعب تعهدات قراردادی گازپروم بیشتر است.

در سال 2022 از طریق خط لوله قدرت سیبری 15.4 میلیون مترمکعب گاز به چین ارسال شده بود. گازپروم انتقال گاز از طریق این خط لوله را به سطح جدیدی رسانده که در روز سه‌شنبه هم رکورد جدیدی ثبت کرده است. این شرکت در تمام سال 2023 به صورت منظم از تعهدات قراردادی گازی خود فراتر عمل کرده است.

الکسی میلر، مدیر ارشد اجرایی گازپروم هفته گذشته گفت، عرضه گاز به چین افزایش بیشتری می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 به 38 میلیارد مترمکعب برسد.

گازپروم بر اساس قرارداد بلندمدتی که با شرکت ملی نفت چین (CNPC) منعقد کرده است، گاز طبیعی را به چین عرضه می‌کند. ارسال از طریق قدرت سیبری بخشی از یک قرارداد 30 ساله 400 میلیارد دلاری میان گازپروم و CNPC است که در سال 2014 منعقد شد.

روسیه پس از اعمال تحریم‌های غرب به علت جنگ اوکراین، مسیر صادرات انرژی خود را به سوی آسیا تغییر داد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)