هشت کارمندی که از ایلان ماسک انتقاد کرده بودند، اخراج شدند!


دیجیاتو نوشت: هیئت ملی روابط کار (NLRB) از اسپیس ایکس به‌دلیل اخراج برخی کارمندان که از ایلان ماسک انتقاد کرده بودند، شکایت کرده است.

اسپیس ایکس با شکایتی از سوی هیئت ملی روابط کار (NLRB) مواجه شده که ادعا می‌کند این شرکت برخی کارمندان خود را به‌خاطر نوشتن نامه‌ای در انتقاد از «ایلان ماسک» اخراج کرده است.

بیشتر بخوانید:

گروهی از کارمندان اسپیس‌ایکس در گذشته نامه سرگشاده‌ای نوشتند و در آن نگرانی خود نسبت به رفتارهای ایلان ماسک که باعث انحراف حواس و شرمندگی آن‌ها شده است را بیان کردند. شرکت اکتشاف فضایی متعلق به ثروتمندترین فرد جهان، این گروه از کارمندان خود را بلافاصله اخراج کرد. همچنین در آن زمان، ماسک هنوز توییتر را تصاحب نکرده بود.

اتهامات اسپیس ایکس

حالا در شکایتی که روز چهارشنبه به‌ثبت رسیده است، NLRB اسپیس اکس را به بازجویی از کارمندان خود در مورد دخالت آن‌ها در نامه متهم کرده است. همچنین ظاهراً این شرکت به کارمندان خود گفته که در مورد این مصاحبه‌ها صحبت نکنند. «کایلا بلادو»، سخنگوی NLRB به رویترز گفت که اسپیس‌ایکس حق فدرال کارگران را نقض کرده است.

هیئت ملی روابط کار ادعا می‌کند که اسپیس ایکس با خواندن و نمایش اسکرین‌شات پیام‌های ارسال‌شده بین کارمندان، نوعی «احساس نظارت ایجاد کرده است» و همچنین تلاش کرده تا از ارسال نامه سرگشاده کارمندان جلوگیری شود. SpaceX همچنین گفته می‌شود که کارمندان را در صورت شرکت در فعالیت‌های سازمان‌یافته تهدید به اخراج کرده است.

هشت کارمندی که از ایلان ماسک انتقاد کرده بودند، اخراج شدند!

NLRB اکنون از اسپیس ایکس ۱۲۰ روز مهلت داده تا درباره حقوق کارمندان خود اطلاعیه‌ای ارسال کند و برای هر یک از کارمندان اخراج‌شده خود نامه عذرخواهی بنویسد. اگر اسپیس‌ایکس به‌هردلیلی برای رفع اتهامات تلاش نکند، دادگاه دو طرف شکایت در ۵ مارس ۲۰۲۴ (۱۵ اسفند) برگزار خواهد شد.

در بخشی از نامه نوشته‌شده توسط کارمندان اسپیس ایکس آمده است:

«رفتار ایلان در حوزه عمومی به‌ویژه در هفته‌های اخیر بارها باعث حواس‌پرتی و خجالت ما بوده است. به عنوان مدیرعامل و برجسته‌ترین سخنگوی ما، ایلان به عنوان چهره اصلی اسپیس ایکس شناخته می‌شود و هر توییتی که او ارسال می‌کند مانند بیانیه عمومی واقعی شرکت است. بسیار مهم است که تیم‌ها و استعدادهای ما متوجه شوند که پیام‌های او منعکس‌کننده کار، ماموریت یا ارزش‌های ما نیست.»

بیشتر بخوانید:

۲۲۷۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1857016

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس