نوروفیدبک و درمان افسردگی و ..با نوروفیدبک.


نوروفیدک در درمان افسردگی و اختلالات یادگیری،بیش فعالی و اختلال نقص توجه مطب روانشناسی دکتر دارابی تهران ۴۴۰۳۰۷۱۹ نوروفیدبک یا نوروتراپی نوعی درمان بر اساس یافته های علم نروساینس و نورو سایکولوژی است. در این رشته یا تخصص علمی به مراجع کمک میشود...

نوروفیدبک و درمان افسردگی و ..با نوروفیدبک.نوروفیدک در درمان افسردگی و اختلالات یادگیری،بیش فعالی و اختلال نقص توجه

مطب روانشناسی دکتر دارابی

تهران ۴۴۰۳۰۷۱۹

نوروفیدبک یا نوروتراپی نوعی درمان بر اساس یافته های علم نروساینس و نورو سایکولوژی است. در این رشته یا تخصص علمی به مراجع کمک میشود که کنترل مغز را در دست گیرد.به طور کلی، نوروفیدبک، چگونگی کنترل فعالیت هشیار و ناهشیار سطح مغز را آموزش می‌دهد. در این روش غیردارویی، فرد مهارت خودتنظیمی مغز (self monitoring) را در جهت برطرف کردن اختلالات را نیز یاد می‌گیرد. این آموزش‌ها در فرد تاثیر گذاشته و مغز آن‌ها بعد از گذر زمان، به صورت خودکار و از طریق یادگیری ناهشیار، کنترل می‌شود.

در نوروتراپی یا نورو فیدبک ،سلولهای مغزی با هم ارتباط می یابند و نیز در عملکرد مغز ایجاد بهبودی میشود.این اتفاق، باعث می‌شود که نورون‌های آسیب‌دیده مغزی نیز پیامها یا سیگنالهای الکتریکی خود را بازتولید و بهتر کنند. به طور کلی نوروفیدبک، با کنترل امواج مغز، آگاهی شما را از جریان‌های ناخودآگاه مغزی بالا می‌برد و به شما در کنترل ارادی آن‌ها کمک می‌کند.

تاثیر نورو فیدبک

در اینکه نوروفیدبک یا بازخورد عصبی تا چه حد موثر است دیدگاههای مختلفی وجود دارد.اما باید گفت که یکی از بهترین و اثرمندترین روش‌های درمان روانشناختی است که بدون تهاجم و بدون نیاز به هیچ دارویی به مغز و عملکرد آن کمک می‌کند.

در این روش در ابتدا امواج های مغزی بیمار مورد اندازه گیری قرار گرفته و بر اساس آن به بیمار آموزش داده میشود که چگونه روی آن کنترل داشته باشد.

نوروفیدبک و درمان افسردگی و ..با نوروفیدبک.

هدف از انجام این کار این است که شما بتوانید به‌صورت ارادی امواج مغزی خود را کنترل کنید و امواج بتا را در برخی از مواقع به‌شکل خودکنترل افزایش دهید، یعنی شما باید به مهارتی برسید که صفحه نمایش را در زمان‌های لازم روشن‌تر کنید. گاهی‌اوقات درمان نوروفیدبک چند ماه طول می‌کشد و نمی‌توان هیچ زمان دقیقی در رابطه با تعداد جلسات موردنیاز این درمان را اعلام کرد، همچنین مشخص نیست که اثرات نوروفیدبک تراپی بدون درمان مداوم چقدر طول می‌کشد.

نوروفیدبک در درمان چه نوع بیماریهایی موثر است؟

-اختلال بیش فعالی و کمبود توجه

اختلال بیش فعالی و اختلال نقص توجه در اثر مشکلات مغزی است. یعنی لوب فرونتال مغز دچار مشکل میشود.تا کنون برای درمان از داروهایی مثل ریتالین، کنسرتا و دککسدرین استفاده شده است که عوارض زیادی را در پی دارد.

افرادی که دچار اختلال ADHD هستند، امواج تتا در مغزشان حرکت آهسته و کمتری داشته و امواج بتا به‌مقدار کمتری تولید می‌شود.

درمان نوروفیدبک بر امواج مغز تاثیر می‌گذارد و این موارد را برطرف می‌کند. طبق پژوهشهای انجام شده، کودکانی که دچار اختلال بیش فعالی بوده‌اند، پس از انجام نوروفیدبک تراپی با والدین خود رفتار بهتری داشته‌اند و از لحاظ تمرکز و نمرات دروس نیز شرایط بهتری را کسب کردند..

درمان اضطراب و استرس با نوروفیدبک تراپی

اضطراب و استرس بیماری شایع در عصر جدید است که ریشه بسیاری از بیماریهای روانی و جسمانی است.نروتراپی با کنترل امواج مغزی نقش اساسی در کاهش استرس و اضطراب دارد.در امواج مغزی ثابت شده است که امواج مغزی افراد مضطرب متفاوت از افراد دیگر و نرمال است.درمان امواج مغزی در کاهش اضطراب نقش معناداری داشته است.قابل ذکر است که هیپنوتیزم هم در کاهش علایم استرس و اضطراب بسیار موثر است.

درمان افسردگی با نروفیدبک

افسردگی علت اصلی بیشتر خودکشیها در جهان است.برای درمان افسردگی روشهای هیپنوتیزم و شناخت درمانی پیشنهاد میشود اما در کنار آن اگر از نروفیدبک هم استفاده شود بسیار کارسازتر خواهد بود.پژوهشها نشان میدهد که افراد افسرده در امواج آلفا در نیکره های مغز متفاوت عمل میکنند.درمان نوروفیدبک در توازن این امواج موثر بوده است.

درمان لاغری با نروفیدبک

پژوهشها و مشاهدات بالینی نشان میدهد که در درمان لاغری نوروفیدبک بسیار موثر بوده است.افرادی که از روشهای دیگر نتیجه نگرفتند در نروفیدبک با تنظیمات مغزی بسیار نتیجه گرفتند.در نوروفیدبک با کمک تنظیم امواج مغزی و نیز شرطی سازی،برنامه های جدیدی در مغز تثبیت میشود.

کلمات کلیدی=نوروفیدبک در تهران،درمان افسردگی با نوروفیدبک،بهترین متخصص نوروفیدبک در غرب تهران،بهترین دکتر متخصص نوروفیدبک در غرب تهران،نوروفیدبک تراپی در تهران،بهترین نوتراپیست در تهران،نوروتراپیست خوب در تهران،نوروتراپیست غرب تهران،مرکز نوروفیدبک در تهران.نوروفیدبک در تهران،درمان افسردگی با نوروفیدبک،بهترین متخصص نوروفیدبک در تهران،بهترین دکتر متخصص نوروفیدبک در تهران،نوروفیدبک تراپی در تهران،بهترین نوتراپیست در تهران،نوروتراپیست خوب در تهران،نوروتراپیست غرب تهران،مرکز نوروفیدبک در تهران.نوروفیدبک در تهران،درمان افسردگی با نوروفیدبک،بهترین متخصص نوروفیدبک در تهران،بهترین دکتر متخصص نوروفیدبک در تهران،نوروفیدبک تراپی در تهران،بهترین نوتراپیست در تهران،نوروتراپیست خوب در تهران،نوروتراپیست غرب تهران،مرکز نوروفیدبک در تهران.نوروفیدبک در تهران،درمان افسردگی با نوروفیدبک،بهترین متخصص نوروفیدبک در تهران،بهترین دکتر متخصص نوروفیدبک در تهران،نوروفیدبک تراپی در تهران،بهترین نوتراپیست در تهران،نوروتراپیست خوب در تهران،نوروتراپیست غرب تهران،مرکز نوروفیدبک در تهران.نوروفیدبک در تهران،درمان افسردگی با نوروفیدبک،بهترین متخصص نوروفیدبک در تهران،بهترین دکتر متخصص نوروفیدبک در تهران،نوروفیدبک تراپی در تهران،بهترین نوتراپیست در تهران،نوروتراپیست خوب در تهران،نوروتراپیست غرب تهران،مرکز نوروفیدبک در تهران.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم