بایدن ترامپ را نابود کرد/ او از زبان آلمان نازی استفاده می‌کند!


بایدن ترامپ را نابود کرد/ او از زبان آلمان نازی استفاده می‌کند!

جو بایدن با اشاره به فعالیتهای انتخاباتی ترامپ گفته است که مایل است که دموکراسی ما را قربانی کند و خودش به قدرت برسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بایدن بامداد شنبه در سخنانی به مناسبت سالگرد حمله هوادارانش ترامپ به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ گفت: ترامپ و هوادارانش نه تنها خشونت سیاسی را پذیرفته‌اند بلکه با خنده درباره آن سخن می‌گویند.

وی همچنین ترامپ را به استفاده از زبان و ادبیات نازی‌های آلمان هیتلری متهم کرد و افزود: او (ترامپ) از مسموم شدن خون آمریکایی‌ها حرف می‌زند. این همان زبانی است که آلمان نازی استفاده می‌کرد.

بایدن که در «بلو بل» ایالت پنسیلوانیا سخنرانی می‌کرد، گفت : ستاد انتخاباتی ترامپ دغدغه گذشته را دارد، نه آینده. او مایل است که دموکراسی ما را قربانی کند و خودش به قدرت برسد.

وی افزود: اما کارزار ما متفاوت است. کارزار ما دغدغه آمریکا دارد و به شما توجه می‌کند، به هر فردی در هر سن و با هر سابقه‌ای که در این کشور زندگی می‌کند.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگزار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند.

در جریان این شورش، پنج نفر کشته شدند و کنگره به طور موقت دچار هرج و مرج شد. با این حال، مهاجمان در هدف خود برای تصاحب نتایج کالج انتخاباتی یا به گروگان گرفتن هر یک از سیاستمداران ارشد ایالات متحده شکست خوردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا