آمریکا نقش داعش در جنایت کرمان را تایید کرد


آمریکا نقش داعش در جنایت کرمان را تایید کرد

رویترز روز جمعه به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که ردیابی ارتباطات جمع‌آوری‌شده توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا نقش داعش در جنایت کرمان را تایید می‌کند.

از "رویترز", یک منبع ادعا کرد: "اطلاعات واضح و غیرقابل انکار است. "

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند که اطلاعات به دست آمده شامل ردیابی مجموعه‌ای از ارتباطات و مکالمات بوده است.

آن‌ها به جزئیات بیشتری اشاره نکردند.

۲ انفجار تروریستی بعدازظهر چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با سوم ژانویه ۲۰۲۴ در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که تاکنون ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح برجای گذاشته است. این حادثه تروریستی محکومیت منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده‌ای به همراه داشته است.

به نقل از رویترز، گروه تروریستی تکفیری داعش شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲ انفجار دیروز در شهر کرمان که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شده است، کار این گروه تروریستی تکفیری بود.

آمریکا نقش داعش در جنایت کرمان را تایید کرد

در بیانیه داعش آمده است: «در طول جنگ، هر کجا یافتید، به قتل برسانید.» این گروه تروریستی در بیانیه خود همچنین نوشت که در این ۲ انفجار انتحاری، بیش از ۳۰۰ نفر کشته و یا زخمی شدند.

داعش تاکید کرد که «عمر الموحد» و «سیف الله المجاهد» دو عامل انتحاری بودند که در این ۲ عملیات تروریستی از کمربند‌های انفجاری استفاده کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!