رونمایی از قاتل در «گناه فرشته» گاف بود؟/ گرانی بلیت به اکران آنلاین هم رسید!


رونمایی از قاتل در «گناه فرشته» گاف بود؟/ گرانی بلیت به اکران آنلاین هم رسید!

هفته گذشته همزمان با پایان دو سریال در فیلیمو و تماشاخونه، بازی سعید نیک‌پور بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در «سرزمین مادری» آغاز شد.

فرارو- مصطفی قاسمیان؛ چندی سالی است که شبکه نمایش خانگی رونق قابل توجهی یافته و هر هفته محصولات پرتعدادی را روانه خانه مخاطبان می‌کند. در این آثار که با حضور عوامل شناخته‌شده و ستاره‌های گران‌قیمت، توجهات را جلب می‌کند، گاه اتفاقات جالب و تازه‌ای می‌افتد که در فضای رسانه‌ای دیده نشده یا کمتر دیده می‌شود.

در بسته خبری - تحلیلی هفتگی «نکته‌بازی با شبکه خانگی» تلاش می‌کنیم تا برخی از این اتفاقات را مرور کرده و بدون لو دادن قصه سریال‌ها، به اطلاع مخاطبان سرویس فرهنگ و هنر «فرارو» برسانیم. با ما همراه باشید.

سوژه هفته: اکران آنلاین فیلیمو گران شد

با افزایش بهای بلیت سینما از ۶۰ به ۸۰ هزار تومان که برای نخستین بار در زمانی جز نوروز رخ داد، حالا یکی از پلتفرم‌های اصلی هم بهای بلیت اکران آنلاین را افزایش داده است.

فیلیمو که هم‌اکنون ۴ فیلم «پرونده باز است»، «داستان دست‌انداز»، «کت‌چرمی» و «شهر هرت» را به صورت اختصاصی در حال اکران آنلاین دارد، بهای بلیت اکران آنلاین این فیلم‌ها را که از مدتی قبل در حال نمایش بودند، به ۸۰ هزار تومان رساند.

با این حال نماوا و فیلم‌نت رقبای این پلتفرم که عناوین متعددی را در حال نمایش به صورت اکران آنلاین دارند، هنوز دست به افزایش قیمت نزده‌اند. به همین دلیل، مشخص نیست در صورت اکران آنلاین اثری به صورت مشترک در بیش از یک پلتفرم، آیا بهای آن ۸۰ هزار تومان خواهد بود یا همان ۶۰ هزار تومان سابق باقی خواهد ماند.

رونمایی از قاتل در «گناه فرشته» گاف بود؟/ گرانی بلیت به اکران آنلاین هم رسید!

اتفاق هفته: پایان‌های متفاوت دو سریال

در این هفته ۲ مجموعه نمایش خانگی به پایان رسیدند. ابتدای هفته سریال کودک «پیکولو» محصول فیلیمو با انتشار قسمت ۲۵ تمام شد و انتهای هفته، سریال «پدر گواردیولا» با انتشار قسمت ۱۱ فصل دوم به انتهای راه رسید. نکته جالب این که هردو سریال در قسمت پایانی، فضایی کمابیش متفاوت از قسمت‌های گذشته داشتند.

«پیکولو» که با قاب‌هایی رنگارنگ، در بسیاری از قسمت‌ها ترانه و کارتون داشت و مخاطب کودک را چه از نظر بصری و چه از نظر موسیقیایی سیراب می‌کرد، در قسمت پایانی با فضایی کمابیش غم‌انگیز که ناشی از وداع شخصیت اصلی با دوستانش در قصه بود، به اتمام رسید. در این قسمت، هیچ ترانه‌ای هم اجرا نشد.

در مقابل «پدر گواردیولا» که در ۲۰ قسمت قبل، با انواع و اقسام مصیبت‌ها، شخصیت‌های خود را غرق در بدبختی کرده بود، دو شخصیت اصلی را با پایانی خوش بدرقه کرد تا کسانی که از ابتدا به نظر هیچ راه بازگشتی به زندگی عادی نداشتند، طی سلسله اتفاقاتی با شرایط خوبی به سرانجام برسند.

رونمایی از قاتل در «گناه فرشته» گاف بود؟/ گرانی بلیت به اکران آنلاین هم رسید!

رونمایی هفته؛ قاتل اصلی «گناه فرشته» آمد

مجموعه «قاتل فرشته» در قسمت سوم که دیروز جمعه منتشر شد، تصویر قاتل واقعی پرونده را نمایش داد و جالب آن که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، این پلان را یک گاف دانستند. در صحنه مراسم ختم «امیر»، در یک پلان کوتاه، حضور شخصی با یک خالکوبی به شکل لنگر کشتی، جلب نظر می‌کند که بسیار شبیه به خالکوبی روی دست راست قاتل «امیر» است.

اگرچه این شخص احتمالا عامل اصلی این قتل است، اما هنوز آمر به این قتل مشخص نیست و تنها می‌توان درباره آن حدس‌هایی زد؛ بنابراین احتمال دارد یکی از گره‌های داستانی «گناه فرشته» روشن شدن آمر به قتل باشد.

با این حال از تأکید فیلمساز روی خالکوی مورد اشاره -چه در صحنه وقوع قتل و چه در صحنه مراسم ختم- مشخص است که این نشانه، به طور اتفاقی در سریال قرار نگرفته و بسیار بعید است که یک گاف از سوی سازندگان باشد.

رونمایی از قاتل در «گناه فرشته» گاف بود؟/ گرانی بلیت به اکران آنلاین هم رسید!

چهره هفته؛ سعید نیک‌پور در «سرزمین مادری»

«سرزمین مادری» که این روز‌ها بعد از ۱۰ سال به پخش رسیده، مختصاتی دارد که بیش از هر محصول دیگر، مخاطب را به یاد سریال ماندگار «در چشم باد» می‌اندازد. با وجود شباهت‌های ساختاری و قصه اما، معدود هنرپیشه‌هایی بین این دو سریال مشترک‌اند که بازی یکی از آن‌ها، در قسمت‌های جدید این اثر شروع شد.

سعید نیک‌پور که در «در چشم باد» یکی از نقش‌های اصلی را بر عهده داشت، از قسمت‌های ۳ و ۴ فصل دوم، به «سرزمین مادری» آمد و از قضا حضور پررنگی در این ۲ قسمت داشت.

حضور نیک‌پور از یک جهت دیگر هم قابل توجه است. این هنرپیشه ۷۹ ساله که چند سالی است در خارج از کشور زندگی می‌کند، برای حدود ۵ سال در هیچ فیلم یا سریال تازه‌ای بازی نکرده است و حالا با گذشت نزدیک به ۵ سال از پخش مجموعه «ایراندخت»، با «سرزمین مادری» که یکی از آخرین پروژه‌های دوران بازیگری‌اش به شمار می‌آید، دیده می‌شود.

رونمایی از قاتل در «گناه فرشته» گاف بود؟/ گرانی بلیت به اکران آنلاین هم رسید!

ارجاع هفته؛ علاقه «رضا خرسند» به نام «هانا»

فصل دوم مجموعه «نیسان آبی» هم مانند سری اول آن، پر از ارجاعات به فضای خارج از سریال است که اغلب در راستای خنده گرفتن از مخاطب و البته معدودی هم شخصی‌اند. در قسمت ۷ این سریال که چهارشنبه منتشر شد، یک ارجاع شخصی از سوی بازیگر آن رخ داد.

شخصیت «رضا خرسند» با بازی مهران غفوریان، در سکانسی که منتظر شنیدن یک خبر از سمت دخترش بود، گفت: «من که از خدامه تو یه نوه خوشگل برام بیاری، دختر باشه، اسمشو بذاری «هانا» و من کیف کنم».

نکته جالب آن که مهران غفوریان بازیگر نقش «رضا خرسند»، در این سکانس نام دختر واقعی خود «هانا» را بر زبان می‌آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا