وضعیت غزه صدای این هیات آمریکایی را درآورد/ هشدار درباره قحطی و گرسنگی شدید


وضعیت غزه صدای این هیات آمریکایی را درآورد/ هشدار درباره قحطی و گرسنگی شدید

اقتصادنیوز: یک هیات آمریکایی در جریان بازدید از گذرگاه زمینی رفح در غزه به فاجعه بار بودن اش اذعان کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جفری مرکلی، عضو سنای آمریکا از حزب دموکرات گفت: وضعیت غزه فاجعه‌بار است و ده‌ها هزار تن از مجروحان به مقدار زیادی آب، غذا، برق و مراقبت پزشکی نیاز دارند. این وضعیت به توجه زیادی نیاز دارد تا قحطی و گرسنگی شدید رخ ندهد.

با توجه به تداوم جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه و بمباران مستمر هوایی و زمینی آن و درگیری‌های شدید مقاومت برای دفع تهاجم زمینی اشغالگران، وضعیت انسانی غزه درحال بدتر شدن است، تقریبا ۱.۹ میلیون آواره در معرض قحطی، شیوع بیماری‌های همه گیر و عفونی و کمبود سرپناه، آب، غذا و دارو قرار دارند.

خبر مرتبط
25 شهید در حملات شب گذشته اسرائیل به نوار غزه/ حمله جنگنده‌ها به خان‌یونس

حمله شب گذشته اسرائیل به مناطقی در جنوب غزه، 25 شهید برجای گذاشت.

کریس وان هولن، عضو سنا از حزب دموکرات نیز گفت: ما قصد داریم به آمریکا بازگردیم تا با همکارانمان در سنا گفت‌وگو کنیم. ما به تلاش زیادی برای رساندن کمک‌های انسانی بیشتر به غزه نیاز داریم.

وی افزود: ما با دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه آمریکا در مسائل انسانی در خاورمیانه همکاری می‌کنیم تا این مسائل را حل کنیم و موانع را پشت سر بگذاریم.

یک هیات آمریکایی پیش از این از گذرگاه زمینی رفح و انبارهای کمک‌های بشردوستانه در شهر العریش به همراه مسئولان مصری بازدید کرد.

از هفتم اکتبر ارتش رژیم صهیونیستی جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرد که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار فلسطینی منجر شده‌ است که بیشتر آنها زن و کودک هستند. این جنگ همچنین به ویرانی گسترده در زیرساخت و فاجعه انسانی بی‌سابقه در غزه منجر شده‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق