بیش از 3 هزار مورد پایش دمای ادارات، اصناف و اماکن عمومی در استان قزوین


بیش از 3 هزار مورد پایش دمای ادارات، اصناف و اماکن عمومی در استان قزوین

رکنا: مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از انجام بیش از 3 هزار مورد پایش دمای ادارات، اصناف و سایر اماکن عمومی در استان خبر داد.

به گزارش رکنا ازقزوین، علی حجتی‌پور با اعلام این خبر، اظهار کرد: این طرح باهدف مدیریت مصرف سوخت از ابتدای آذرماه سال جاری آغاز شده و تا پایان فصل سرد سال به‌صورت روزانه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به پایش مستمر دمای ادارات دولتی و خصوصی استان در فصل سرد سال، تصریح کرد: تمامی ادارات موظف هستند تا دمای محیط کار خود را بر روی کمینه دمای آسایش یعنی ۱۸ درجه سانتی‌گراد نگه دارند و همچنین وسایل گرمایشی خود را در روزهای تعطیل و یک ساعت پیش از پایان زمان اداری خاموش کنند.

حجتی‌پور با بیان این مطلب که خوشبختانه گزارش‌ها حاکی از همکاری اغلب دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان در رعایت دمای رفاه است، افزود: از آنجا که از ادارت دولتی، مراکز خصوصی و اصناف در پیشگیری از هدررفت گاز، انتظار بیشتری می‌رود بنابراین این نهادها در صورت عدم همکاری، هشدار مکتوب دریافت کرده و با تکرار تخلف، با قطعی انشعاب گاز مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر یک درجه کاهش دمای منزل ۵ تا ۶ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در پی دارد، از عموم مردم استان و همچنین از اصناف مختلف خواست تا با رعایت نکات مرتبط با کاهش مصرف گاز، شرکت گاز را در پایداری فشار شبکه و گازرسانی به مناطقی که در انتهای شبکه قرار دارند، یاری کنند.

منبع: روابط‌عمومی شرکت گاز استان قزوین

لیلا بیگدلی/قزوین


بیش از 3 هزار مورد پایش دمای ادارات، اصناف و اماکن عمومی در استان قزوین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سطوح سه گانه تحلیل خودکشی در ایران