هشدار لبنان به اسرائیل/ میقاتی: تنش در جنوب لبنان منطقه را منفجر می‌کند


هشدار لبنان به اسرائیل/ میقاتی: تنش در جنوب لبنان منطقه را منفجر می‌کند

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت: هرگونه تنش در جنوب این کشور منطقه را به سمت انفجار کامل اوضاع سوق می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در جریان دیدار با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به بیروت رفته است، خاطرنشان کرد، لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل پایبند است و اجرای کامل این قطعنامه مستلزم توقف نقض حاکمیت این کشور از سوی رژیم صهیونیستی و خروج آن از اراضی لبنان است.

خبر مرتبط
حزب الله موشک های اسرائیل را فلج کرد/ مرکز کنترل هوایی در مرز لبنان منهدم شد

اقتصادنیوز : مقاومت لبنان از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی و آغاز جنگ غزه در راستای حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت شهرک‌های هم مرز با لبنان و پایگاه‌های اسرائیل را هدف حملات موشکی قرار داده است.

براساس گزارش العربیه، نجیب میقاتی هشدار داد که شعله‌ور شدن جبهه جنوب لبنان منطقه را به سمت انفجار کامل اوضاع سوق می‌دهد.

خبر مرتبط
فوری/ بمباران گسترده در جنوب لبنان+ فیلم

اقتصادنیوز: مناطقی در جنوب لبنان ارتش اسرائیل هدف حملات هوایی و توپخانه ای رژیم اسرائیل قرار گرفت.

طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکم‌فرما شد، اما در پی ازسرگیری تجاوزات تل‌آویو به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کرده‌اند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده‌ است.

پیشتر نیز روزنامه فایننشال تایمز خبر داد آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاشی دیپلماتیک برای جلوگیری از بروز درگیری همه‌جانبه میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی، در حال بررسی راه‌هایی برای متقاعد کردن حزب‌الله به دور شدن از مرز لبنان و فلسطین اشغالی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت