آمریکا پیونگ یانگ را تهدید کرد


آمریکا پیونگ یانگ را تهدید کرد

اقتصادنیوز: وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به شلیک‌های توپخانه‌ای اخیر کره شمالی به منطقه حائل میان دو کره و سواحل غربی این منطقه، از پیونگ یانگ خواست از ایجاد تنش در شبه جزیره کره خودداری کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به شلیک‌های توپخانه‌ای اخیر کره شمالی به منطقه حائل میان دو کره و سواحل غربی این منطقه، از پیونگ یانگ خواست از ایجاد تنش در شبه جزیره کره خودداری کند.

شبکه خبری کی‌بی‌اس گزارش داد، در این بیانیه با تاکید بر مواضع مشترک واشنگتن، سئول و توکیو در خصوص تعامل با پیونگ یانگ، آمده است: واشنگتن با همکاری کره جنوبی، ژاپن و سایر شرکای خود برای ایجاد یک اجماع بین‌المللی در مقابله با نقض مداوم و مکرر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از سوی کره شمالی تلاش خواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: کره شمالی باید به جای انجام اقداماتی که به تنش در شبه جزیره کره دامن می‌زند، در گفت وگوهای اساسی برای یافتن راه‌هایی برای مدیریت خطرات نظامی و ایجاد صلح پایدار در این شبه جزیره شرکت کند.

به نوشته کی‌بی‌اس یک مقام وزارت دفاع آمریکا نیز در رابطه با شلیک‌های توپخانه‌ای کره شمالی به منطقه حائل میان دو کره گفت که ایالات متحده موضع خود را در مورد تهدید ناشی از برنامه‌های نظامی پیونگ یانگ و تعهد خود به دفاع از کره جنوبی و ژاپن و حفظ صلح و امنیت در شبه جزیره کره روشن کرده و برای پاسخ به تهدیدهای کره شمالی به همکاری با سئول و توکیو ادامه خواهد داد.

ارتش کره جنوبی امروز (شنبه) اعلام کرد که به دنبال شلیک توپخانه‌ای روز گذشته (جمعه) به سمت منطقه حائل، پیونگ یانگ امروز (شنبه) نیز حدود ۶۰ شلیک توپخانه‌ای به سمت ساحل غربی این منطقه داشته و برای دومین روز متوالی رزمایش‌های شلیک مستقیم را در نزدیکی مرزهای غربی انجام داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی