وقتی داعش سخنگوی اسرائیل می‌شود


وقتی داعش سخنگوی اسرائیل می‌شود

بعد از گذشت ۳ ماه از جنگ غزه، اطلاعات بیشتری فاش شده که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی و گروه تکفیری-تروریستی داعش همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند و بسیاری از تحرکاتی که این گروه اخیرا انجام داده در خدمت منافع اسرائیل بوده است.

با شروع تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 7 اکتبر و فجایع ضد انسانی که این رژیم علیه غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان فلسطینی رقم زده، تحلیل‌های متعددی درباره وجوه اشتراک گروه تروریستی-تکفیری داعش با رژیم اشغالگر اسرائیل ارائه شده است که به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

نقاط مشترک داعش و صهیونیسم

-زمانی که گروه تروریستی-تکفیری داعش جنگ ویرانگر خود را در منطقه آغاز کرد، در حال ترویج یک ایدئولوژی افراطی بود که ادعا می‌کرد اسلام حقیقی است و قصد دارد «خلافت اسلامی» را بنا کند.

زمانی که گروه‌های صهیونیستی نیز تجاوزات وحشیانه خود را در فلسطین آغاز کرده و از روز نکبت در سال 1948 تاکنون با جنایاتی که علیه مردم این سرزمین انجام داده‌اند روی همه جنایتکاران تاریخ را سفید کرده‌اند، مدعی بودند که به دنبال «سرزمین موعود» هستند و فلسطین دو هزار سال قبل متعلق به یهودیان بوده و یهودیان باید به اینجا برگردند.

-روش داعش و صهیونیسم نیز برای ایجاد حکومتشان کاملا شبیه یکدیگر است؛ جایی که هر دو در این مسیر از هیچ جنایت ضد بشری دریغ نکردند، از قتل عام کودکان و نوزادان گرفته تا زنده زنده سوزاندن انسان‌ها و ... درواقع صهیونیست‌ها و داعشی‌ها رقابت تنگاتنگی در فجیع‌ترین جنایات غیرانسانی دارند.

-شباهت دیگر آنها این است که جنبش صهیونیسم از روایت‌های جعلی موسوم به «سرزمین موعود» و ... به عنوان ابزاری برای فرآیند اشغالگری خود استفاده می‌کرد و اساسا اعتقادی به آنها نداشت.

این دقیقا مشابه برنامه داعش است که به بهانه اسلام و خلافت اسلامی در صدد سیطره بر زمین‌های عربی بود.

-استفاده ابزاری از کودکان نیز وجه مشترک داعش و صهیونیسم برای بنای حکومت و تثبیت اشغالگری است. در روایت یهودیان آمده که در سال 1938 کودکان یهودی در معرض اقدامات خشونت‌آمیز در آلمان قرار گرفتند و زمانی که ایالات متحده و انگلیس می‌خواستند گذرگاه‌های خود را برای فراری دادن آنها باز کنند، «دیوید بن گوریون» بنیان‌گذار رژیم جعلی اسرائیل این اجازه را نداد و گفت بگذارید همه پناهگاه‌های امن یهودیان بسوزند و بهتر است نصف بچه‌های یهودی بسوزند تا نصف دیگر آنها به فلسطین بروند. مردن نیمی از یهودیان و رفتن نیمی از آنها به فلسطین بهتر از زنده ماندن همه آنها در آمریکا یا انگلیس است.

قربانی کردن کودکان همان کاری است که داعش نیز انجام می‌دهد و طی جنایات خود در منطقه از دهه گذشته از کودکان برای انواع عملیات‌های تروریستی به ویژه انتحاری استفاده کرده است.

البته یکی از تفاوت‌های بزرگ این دو طرف که موجب شده صهیونیسم در شرایط بهتری نسبت به داعش قرار بگیرد و از 7 دهه قبل تاکنون اشغالگری خود را در منطقه تثبیت کند، حمایت علنی بین‌المللی از رژیم اشغالگر است؛ به طوری که رژیم جعلی اسرائیل تاکنون تنها به لطف حمایت‌های بی حد و حصر و البته علنی غرب و آمریکا توانسته به اشغالگری خود در زمین‌های عربی ادامه دهند.

وقتی داعش سخنگوی اسرائیل می‌شود

وقتی داعش در جنگ غزه به کمک صهیونیست‌ها می‌آید

اما بعد از تحولاتی که طی دوره اخیر هم‌زمان با جنگ غزه در منطقه رخ داده، می‌توان در ابعاد مختلف به منافع مشترک داعش و صهیونیسم نیز اشاره کرد.

با آغاز سال جدید میلادی به نظر می‌رسد که داعش تصمیم گرفته با بهره‌برداری از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تبلیغات تروریستی خود را به سمت و سویی ببرد که در خدمت برنامه‌های تل‌آویو باشد.

وبسایت النشره لبنان در گزارشی به این منظور اعلام کرد، رژیم اشغالگر از اولین روز شروع جنگ غزه یک کمپین رسانه‌ای برای هجمه ضد مقاومت فلسطین و نیز جلب حمایت بین‌المللی برای صهیونیست‌ها به راه انداخته و تلاش کرد با تشبیه عملیات طوفان الاقصی به حملات 11 سپتامبر 2001 علیه آمریکا، حماس را به گروه‌های تروریستی همچون داعش و القاعده تشبیه کند؛ به این امید که بتواند برای جنایات خود علیه مردم بی‌گناه غزه، کسب مشروعیت کند.

از سوی دیگر هم‌زمان با افزایش فشارها علیه رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوزات آن علیه غزه، داعش یک کمپین رسانه‌ای بی‌سابقه و مشکوک و البته معنادار علیه رژیم صهیونیستی به راه انداخته که شواهد نشان می‌دهد این کمپین با هماهنگی خود صهیونیست‌ها ایجاد شده است. بر این اساس داعش از حامیان و پیروان خود در سراسر جهان خواست تا حملاتی علیه اسرائیل و کشورهای حامی آن انجام داده و عملیات‌های خود را به پایتخت‌های غربی و آمریکا و اروپا منتقل کنند.

شاید در اینجا ذکر این نکته مفید باشد که داعش در 20 اکتبر و مدت کوتاهی بعد از آغاز جنگ غزه در بیانیه‌ای برای حمله به محله‌های یهودی در آمریکا و اروپا و حمله به سفارتخانه‌های یهودی در همه جا و نیز هدف قرار دادن مواضع ارتش‌ها و دولت‌های عربی فراخوان داد. روشن است که گروه وحشی و تروریستی داعش این اقدام را از روی «انسان دوستی» یا «همبستگی» با مردم فلسطین و مسلمانان انجام نداده است.

از طرف دیگر در شرایطی که گروه‌های مختلف مقاومت برای حمایت از مردم غزه در جبهه‌های مختلف مشغول نبرد با دشمن صهیونیستی هستند، عناصر داعش نیز هم‌زمان با جنگ نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه، شروع به خودنمایی و انجام حملات تروریستی خونین در منطقه کرد.

همکاری داعش و اسرائیل و دم خروس صهیونیست‌ها در عملیات تروریستی در کرمان

تحلیلگران بر این باورند که این تبلیغات داعش درواقع پوششی برای همکاری آن با رژیم صهیونیستی بوده است. دراین زمینه لازم است به بیانیه داعش درباره عملیات تروریستی در کرمان اشاره کنیم که با شهادت شمار زیادی از هم‌وطنانمان همراه شد.

ادبیاتی که داعش در این بیانیه خود استفاده کرد بسیار شبیه به ادبیات صهیونیست‌ها بود و این گروه تکفیری تلاش کرد مسئولیت اتفاقی که افتاده را به دوش تهران بگذارد و توجهات را از تحولات فلسطین منحرف کند.

در این زمینه بسیاری از ناظران معتقدند که نمی‌توان جنایت تروریستی در کرمان را جدا از صهیونیست‌ها دانست و این عملیات با همکاری داعش و رژیم اشغالگر انجام شده است. همچنین کمپین نمایشی که داعش علیه اسرائیل به راه انداخته بود با هدف جلب حمایت افکار عمومی جهان برای این رژیم و تثبیت روایت اسرائیلی‌ها از جنگ غزه در اذهان ملت‌های دنیاست.

بر این اساس و با توجه به ماهیت وحشی و جنایتکار داعش و نفوذی که بسیاری از سرویس‌های جاسوسی جهان از جمله موساد در این گروه تکفیری دارند، اصلا دور از انتظار نیست که بسیاری از عملیات‌های مخرب داعش در دوره اخیر که در چارچوب منافع رژیم صهیونیستی بود، به دستور همین رژیم انجام شده باشد؛ همانطور که پیش از این نیز داعش بارها دست به حملات تروریستی مشابه زده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مراکز آموزشی 4 شهرستان خوزستان غیرحضوری شد/ شناور شدن ادارات تا ساعت 9