زندگی دوباره با اهدای اعضای بدن خانم شهید حادثه تروریستی کرمان + عکس فاطمه دهقان


زندگی دوباره با اهدای اعضای بدن خانم شهید حادثه تروریستی کرمان + عکس فاطمه دهقان

رکنا: چهار عضو شهید فاطمه دهقان از شهدای حادثه تروریستی کرمان به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش رکنا، رئیس فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: به دنبال تایید شدن مرگ مغزی فاطمه دهقان یکی از مجروحان حادثه تروریستی، اعضای حیاتی وی اهدا شد.دکتر پیمان کارنما در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عصر روز شنبه اطلاع داده شد، مرگ مغزی مجروحی که در آی سی یو بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری بود، تایید شده است که بلافاصله بررسی کرده و دیدیم خانواده خانم دهقان خودشان بیشتر مشتاق اهدای عضو و پیگیر بودند و اعلام کردند فاطمه از قبل هم کارت اهدای عضو داشت.

وی ادامه داد: با طی شدن مراحل و فرایند کار، هماهنگی برای اهدای عضو و از آن طرف فراخوان بیماران دریافت‌کننده انجام شد.

کارنما افزود: کبد شهید دهقان برای پیوند به شیراز منتقل خواهد شد، چون در کرمان فرد گیرنده نداشتیم. دو کلیه وی نیز به دو بیمار کرمانی پیوند می‌شود.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای اولین بار کار برداشت قلب در کرمان را انجام می‌دهیم که سابقه نداشته است.

وی تصریح کرد: ساعت ۲۳ شنبه شب قطعی شد که قلب این مجروح حادثه تروریستی را هم می‌توان اهدا کرد و صبح دیروز جراح قلب با جت فوریت‌های پزشکی به کرمان آمد و عملیات برداشت ارگان‌ها صورت گرفت و قلب هم با همان شرایط به تهران منتقل خواهد شد.

کارنما گفت: فاطمه دهقان ۳۷ ساله بوده و علت مرگ مغزی وی، آسیب وسیع ناحیه جمجمه به علت ترکش در حادثه تروریستی به زائران در گلزار شهدای کرمان بود.

شایان ذکراست، شهید مریم قوچانی غروی و فاطمه دهقان همسر و دختر غلامحسین دهقان برادر بزرگ محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند. بنابراین گزارش، زهرا ممتحن کودک ۲ ساله اهل خراسان رضوی است که بعد از انفجارهای تروریستی کرمان، مجهول‌الهویه شناخته می‌شد اما از طریق فضای مجازی شناخته شد و با دست مهر کرمانی ها به آغوش خانواده بازگشت. زهرا دختر فاطمه دهقان است.


زندگی دوباره با اهدای اعضای بدن خانم شهید حادثه تروریستی کرمان + عکس فاطمه دهقان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!