قیمت ارز برای حجاج چقدر است؟


قیمت ارز برای حجاج چقدر است؟

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: در دو سال گذشته نرخی برای ارز حجاج گذاشتیم که نه نرخ مبادله‌ای بود و نه ترجیحی بلکه میان این دو قیمت‌گذاری کردیم.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه ، رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی درباره گرانی نرخ حج واجب گفت: در جلساتی که با مدیران سازمان حج و زیارت داشتم گفتند برای حج تمتع نرخ ۱۴۰ میلیون تومان را فعلا علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: پرداخت این مبلغ برای کسانی که فیش حجشان در نوبت است کار بسیار سختی است، اما از آن طرف سازمان حج باید بتواند از مدل ارزی استفاده کند که هزینه‌ها را به حداقل برساند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دو الی سه سال گذشته سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تلاش‌‍‌های مضاعفی کردند که ما یک ارز با نرخ مشخص را توسط بانک مرکزی در اختیار حجاج ایرانی بگذاریم و اگر بتوان این کار را امسال هم توسط بانک مرکزی انجام داد می‌توان برای نرخ ارز یک تدبیری کرد وگرنه برابر با نرخ تورم سازمان حج و زیارت قیمت حج را اعلام می‌کند و چاره‌ای به جز این ندارد و افرادی که ثبت‌نام کردند می‌بایست هزینه‌های رفت‌وآمد، هتلینگ و موارد دیگر را تدبیر کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس بیان کرد: قیمت کل حج تمتع قابل پیش‌بینی نیست، اما ان‌شاالله به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان نمی‌رسد، چون ویژگی مهم ما این است که نرخ ارزمان نسبت به حج گذشته رشدی نداشته است و از آنجا که اجاره هتل و ترابری در بحث ارزی است ما تفاوت فاحش قیمتی نسبت به سال قبل نخواهیم داشت، اما بالاخره تورم را داریم و الان نمی‌توان قیمت را اعلام کرد لذا اگر بتوانیم ارز را با نرخ مشخصی تدبیر کنیم حتما در پایین آوردن قیمت کار خوبی می‌توان انجام داد.

قیمت ارز برای حجاج چقدر است؟

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با بیان اینکه حج دو نرخی محال است که اجرا شود، گفت: در دو سال گذشته نرخی برای ارز حجاج گذاشتیم که نه نرخ مبادله‌ای بود و نه ترجیحی بلکه میان این دو قیمت‌گذاری کردیم.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه اظهار کرد: من به‌عنوان رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس عرض می‌کنم در حج گذشته مجلس یک نفر را هم اعزام نکرد و امسال هم نخواهد داشت البته این امکان برای ما میسر است که از بعد نظارتی با هماهنگی هیئت رئیسه مجلس، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری ناظر اعزام کنیم، اما این کار را انجام نخواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی