حمله موشکی به حیفا حامل پیام به دشمن بود/ کشتی‌های عبوری از باب المندب عدم ارتباط خود با اسرائیل را اعلام کنند


حمله موشکی به حیفا حامل پیام به دشمن بود/ کشتی‌های عبوری از باب المندب عدم ارتباط خود با اسرائیل را اعلام کنند

رکنا سیاسی : بامداد امروز ( دوشنبه ) در نود و سومین روزعملیات «طوفان الاقصی»، ارتش رژیم صهیونیستی منطقه تل الزعتر و دیرالبلح در نوار غزه را به شدت بمباران کرد که به شهید و زخمی شدن شمار دیگری از مردم بی دفاع منجر شد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه و دیر البلح در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

به گفته منابع محلی، در پی این حملات که منازل مردم بر سر آنها ویران شد، شماری از آنها از جمله زنان و کودکان بیگناه شهید و زخمی شدند.

از سوی دیگر نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک زیتا در شمال طولکرم در کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

حمله موشکی به حیفا حامل پیام به دشمن است

سخنگوی جنبش النجباء عراق که از گروه‌های مقاومت اسلامی عراق است، اعلام کرد که شهر بندری حیفا اشغالی را با موشک کروز هدف قرار داده و با این کار حامل پیامی به رژیم اسرائیل بوده است.

حسین الموسوی ضمن برعهده گرفتن مسئولیت حمله موشکی به بندر حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی گفت: پیام آشکار مقاومت عراق این است که محور مقاومت هرگز از اهداف راهبردی خود در منطقه منصرف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مقاومت قادر است این نبرد را برای مدت طولانی مدیریت کند؛ زیرا توانمندی‌های لازم برای این کار را دارد، تأکید کرد: هدف قرار دادن حیفا پیامی از سوی مقاومت عراق بود مبنی بر اینکه می‌تواند به مناطق دورتر از حیفا نیز دست یابد.

سخنگوی النجبا افزود: «ما هدف واضحی داریم و آن اینکه طرح آمریکا در منطقه را برهم بزنیم و تلاش‌های دشمن صهیونیست در غزه را تضعیف کنیم. »

موسوی همچنین تأکید کرد: «ما از حملات لحظه‌ای صحبت نمی‌کنیم؛ بلکه سخن از منظومه کاملی از مقابله با اقدامات ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی است. »

رسانه‌های رژیم اسرائیل یکشنبه شب از وقوع انفجار و شنیده شدن صدای انفجار در شهر بندری حیفا واقع در شمال فلسین اشغالی خبر دادند که ناشی از حمله موشکی کروز مقاومت عراق بوده است؛ برای اولین بار است که مقاومت عراق از موشک کروز برای مقابله با جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه علیه این رژیم استفاده می‌کند.

شلیک ۶۲ موشک به پایگاه مرون

حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به نظامیان صهیونیست خبر داد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تجمع نظامیان دشمن صهیونیستی در جنوب منطقه «المناره» را هدف حملات موشکی قرار دادیم . »

به‌ گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است که موشک‌ها به‌طور مستقیم به هدف خود اصابت کردند.

روز گذشته نیز مقاومت اسلامی لبنان (حزب‌الله) در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه «مرون» در واکنش اولیه به ترور صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس با ۶۲ موشک هدف قرار گرفت.

صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس اخیر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در خاک لبنان به شهادت رسید.

رادیو اسرائیل : پایگاه میرون بر اثر حمله حزب‌الله آسیب جدی دیده‌ است

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، درباره حمله حزب الله به پایگاه هوایی مرون رژیم صهیونیستی گفت: دشمن از این حمله، پیام خوبی دریافت کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه ارتش این رژیم، خسارت‌های حمله حزب الله لبنان به پایگاه مرون را پنهان می‌کند، درباره توانایی‌های حزب الله ابراز نگرانی کردند.

اذعان تل آویو به اصابت موشک ها به پایگاه هوایی میرون و آسیب دیدن این پایگاه

به گزارش شبکه تلویزیونی ”المیادین“، رسانه های اسرائیلی اعلام کردند یک روز پس از انتشار ویدئوی حزب الله لبنان از حمله موشکی این گروه به پایگاه هوایی میرون در شمال فلسطین اشغالی، ارتش اسرائیل اعتراف کرد که پایگاه هوایی میرون (به عنوان تنها مرکز مدیریت، نظارت و کنترل هوایی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی) هدف حمله موشکی قرار گرفته و آسیب دیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ارتش خسارت‌ها در پایگاه مرون را پنهان می‌کند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه ارتش این رژیم، خسارت‌های حمله حزب الله لبنان به پایگاه میرون را پنهان می‌کند، درباره توانایی‌های حزب الله ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه المیادین، رسانه‌های اسرائیلی درباره توانمندی‌های حزب الله به ویژه پس از عملیات حمله به پایگاه نیروی هوایی «مرون» هشدار دادند.

رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله از ابتدای جنگ، هدف «کور کردن سامانه‌های اسرائیلی در منطقه شمال» را تعیین کرده است.

نوعام امیر تحلیلگر امور نظامی کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل گفت: «توانایی‌های حزب الله باید برای ما به ویژه پس از عملیات اخیر، به شدت نگران کننده باشد. ارتش درباره میزان خسارت‌ها به سامانه‌های اطلاعاتی در پایگاه هوایی میرون، پنهان کاری می‌کند. زیرا ارتش نمی‌خواهد هیچ توضیحی درباره نتایج این حمله در اختیار نصرالله قرار دهد. »

رسانه‌های اسرائیلی حمله مقاومت اسلامی لبنان به پایگاه مرون را «ارتقای سطح حملات» توصیف و تاکید کردند این حمله از نظر مقدار اطلاعاتی که حزب الله از مکان‌های بسیار راهبردی اسرائیل در اختیار دارد، نگران کننده است.

واکنش حماس به شهادت دو خبرنگار فلسطینی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای شهادت دو خبرنگار فلسطینی را «جنایت جنگی عمدی رژیم صهیونیستی» توصیف کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در بیانیه مذکور همچنین آمده است، شهادت «حمزه الدحدوح» و «مصطفی ثریا» این دو خبرنگار فلسطینی با هدف ایجاد رعب و وحشت و دلسردی خبرنگاران از انتقال واقعیت و پوشش جنایت‌های رژیم صهیونیستی انجام شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: با توجه به جنایات شنیع رژیم اشغالگر علیه خبرنگاران و کشتارهای فجیع علیه غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان، از موسسات بین‌المللی حقوق بشر می‌خواهیم که این جنایات علیه مردم ما را برای پیگرد قانونی این رژیم سرکش مستندسازی کنند.

پیشتر روزنامه‌نگار حمزه، پسر وائل الدحدوح، خبرنگار الجزیره در غزه، در بمباران رژیم صهیونیستی که خبرنگاران را در غرب خان یونس هدف قرار داد، به شهادت رسید.

پیش از این تعدادی از اعضای خانواده خبرنگار الجزیره از جمله همسر، پسر، دختر و نوه او در بمباران صهیونیست‌ها علیه خانه‌ای که در اردوگاه النصیرات هدف قرار گرفت، به شهادت رسیده بودند.

همچنین مصطفی ثریا، روزنامه‌نگار به همراه حمزه پسر وائل الدحدوح در بمباران صهیونیست‌ها که خودروی خبرنگاران را در غرب خان یونس هدف قرار داد، به شهادت رسید.

کشتی‌های عبوری از باب المندب عدم ارتباط خود با اسرائیل را اعلام کنند

حمله موشکی به حیفا حامل پیام به دشمن بود/ کشتی‌های عبوری از باب المندب عدم ارتباط خود با اسرائیل را اعلام کنند

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن از کشتی‌های عبوری از باب المندب خواست عدم ارتباط خود با رژیم اسرائیل را اعلام کنند.

به گزارش رسانه های عربی، محمدعلی الحوثی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، از خدمه کشتی‌های مذکور خواست پلاکاردی حاوی عبارت «ما با اسرائیل ارتباطی نداریم»، نشان دهند.

پیام این شخصیت سیاسی ارشد یمنی در حالی است که علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در اظهارنظری اعلام کرد: عملیات نظامی یمن در دریای سرخ ادامه دارد و با وجود همه تهدیدات و دشمنی های آمریکا، انگلیس و «اسرائیل» ادامه خواهد داشت.

گفتنی است ، آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حمله به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم به سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه دهند.


حمله موشکی به حیفا حامل پیام به دشمن بود/ کشتی‌های عبوری از باب المندب عدم ارتباط خود با اسرائیل را اعلام کنند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن