سیگار الکترونیکی= مرگ تدریجی


سیگار الکترونیکی= مرگ تدریجی

سیگارهای الکترونیکی ممکن است مضرات منحصر به فرد و ویژه‌ی خود را داشته باشند. در واقع آسیب‌های ریوی مرتبط با بخار داغ خروجی از دستگاه، تنها بخشی از مضرات این محصول است.

به گزارش بهداشت نیوز ، سیگارهای الکترونیکی ممکن است مضرات منحصر به فرد و ویژه‌ی خود را داشته باشند. در واقع آسیب‌های ریوی مرتبط با بخار داغ خروجی از دستگاه، افزایش پوسیدگی دندان و التهاب لثه‌ها به دلیل استفاده از جویس، تنها بخشی از مضرات این محصول است.

باید بدانیم که شک و شبه‌های زیادی در مورد اثبات اثربخشی سیگارهای الکترونیکی به عنوان کمک‌کننده‌هایی برای ترک سیگار وجود دارد. درواقع در مورد این مساله شواهد ناکافی برای چنین نتیجه گیری‌ای (که سیگار الکترونیکی برای ترک سیگار موثر است) وجود دارد.

در همین راستا گزارشی در سال ۲۰۲۰ در مورد ترک سیگار نشان می‌دهد که سیگار الکترونیکی ممکن است به برخی از کاربران بالغ و بزرگسال که با سوء مصرف سیگار آن هم به شکلی طولانی مدت درگیر هستند، کمک کند تا خطر ابتلا به وابستگی‌های مرتبط با سیگار را

کاهش دهند، اما شواهد کافی برای نتیجه گیری اینکه استفاده از آن‌ها به طور کلی باعث افزایش تمایل به ترک سیگار می‌شود، در هیچ منبع معتبری ذکر نشده است. همچنین سیگار های الکترونیکی در کنار داشتن نیکوتین، از اسانس‌های مختلفی پشتیبانی می‌کنند،

این بدین معنا است که می‌توانید سیگار را با طعم‌های مختلفی مصرف کنید. مصرف سیگار با طعم و اسانس دلخواه باعث می‌شود که سیگار کشیدن برای شما لذت‌بخش‌تر شود، بنابراین از این جنبه هم می‌توان استنباط کرد که نه تنها سیگار الکترونیکی برای ترک سیگار موثر نیست، بلکه ممکن است فرد را به سیگار معتادتر هم کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم