دستگیری کلاهبرداران 500 میلیاردی توسط پلیس آگاهی البرز


دستگیری کلاهبرداران 500 میلیاردی توسط پلیس آگاهی البرز

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز، باند 7 نفره کلاهبرداری که با شیوه کشیدن چک بلامحل اقدام به چندین فقره کلاهبرداری به ارزش 500 میلیارد ریال کرده بودند، در چند استان کشور شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)، سردار "حمید هداوند" فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع چندین پرونده کلاهبرداری با شیوه کشیدن چک بلا محل به پلیس آگاهی استان البرز، رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه کارآگاهان حکایت از این داشت که متهمان با سوء استفاده از مدارک یک معتاد متجاهر اقدام به دریافت دسته چک‌های فراوان با نام وی کرده و پس از چندین مرحله خرید و فروش و پاس کردن چک ها، با جلب اعتماد از مال باختگان در 9 استان کشور اقدام به خرید اقلامی به ارزش 500 میلیارد ریال کرده و با انتقال این اموال به استان‌های قم و مرکزی متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در ادامه با شناسایی و دستگیری معتاد متجاهری که با نام وی دسته چک دریافت شده بود، رد 2 کلاهبردار اصلی پرونده در استان‌های قم و آذربایجان شرقی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی این افراد دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی علی رغم انکارهای اولیه پس از مشاهده مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نیافته و به ارتکاب چندین فقره کلاهبرداری به ارزش 500 میلیارد ریال در استان‌های مختلف کشور با سوء استفاده از مدارک هویتی و دسته چک‌های یک معتاد متجاهر با همدستی 4 نفر دیگر اعتراف کردند.

سردار هداوند با اشاره به دستگیری 4 متهم دیگر این پرونده در استان مرکزی، گفت: در ادامه با همکاری متهمان محل دپو اموال کلاهبرداری شده در استان‌های قم و مرکزی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی اموال مال باختگان تحویل آنها شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه متهمان در 9 استان کشور اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، خاطرنشان کرد: با تکمیل پرونده متهمان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.#

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کلاهبرداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس