گمانه زنی ها برای حذف لوید آستین قوت گرفت


گمانه زنی ها برای حذف لوید آستین قوت گرفت

اقتصادنیوز :پس از آنکه وزیر دفاع آمریکا بستری شدن خود در بیمارستان را به رئیس‌جمهور این کشور اطلاع نداد، گزارش شده است که جو بایدن برای اخراج وزیر دفاعش تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا که ۷۰ سال سن دارد، در روز سال نو به دلیل آنچه پنتاگون گفته است «عوارض پس از یک روش پزشکی انتخابی اخیر بود»، در مرکز پزشکی نظامی ملی والتر رید بستری شد؛ واقعیتی که وزارت دفاع آن را به مدت چهار روز مخفی نگه داشت.

روزنامه تلگراف می‌نویسد: این اشتباه آشکار درحالی رخ داد که جنگ‌های غزه و اوکراین همچنان ادامه دارد و فشارهای زیادی علیه کاخ سفید برای انجام اقداماتی وارد می‌شود. در این میان، جمهوری‌خواهان خواستار تغییر وزیر دفاع هستند.

«تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت: اگر این گزارش درست باشد، پیامدهایی برای این شکست شوکه‌کننده همراه خواهد بود.

خبر مرتبط
تاریخ ترخیص لوید آستین در هاله‌ای از ابهام/ وزیر دفاع به پنتاگون باز می‌گردد؟

اقتصادنیوز: سخنگوی پنتاگون درباره زمان ترخیص وزیر دفاع آمریکا گفت: «در حال حاضر تاریخ مشخصی برای ترخیص او از بیمارستان نداریم.»

«جیم بنکس» عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: آقای آستین از روز اول یک فاجعه بوده است. باید کسی جایگزین او شود که به جای پیشبرد اهداف سیاسی و دغدغه‌های دولت بایدن، بر آماده‌سازی ارتش برای مبارزه و پیروزی در جنگ‌ها متمرکز شود.

«مایک پنس» معاون سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان اظهار کرد: در درجه اول من برای وزیر دفاع آمریکا آرزوی خوب شدن داشته و از اینکه او در حال کسب بهبودی کامل است خرسندم اما نحوه مدیریت این اتفاق از سوی وزیر دفاع آمریکا کاملا غیرقابل قبول است و من معتقدم که مردم آمریکا حق اطلاع پیدا کردن از شرایط پزشکی او و دلایل آن را دارند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت که او «مسئولیت کامل» پنهانکاری در مورد بستری شدن یک هفته‌ای خود در بیمارستان را برعهده می‌گیرد.

آستین درست پایین‌تر از بایدن در راس زنجیره فرماندهی ارتش ایالات متحده قرار دارد و وظایف او مستلزم آن است که در هر لحظه آماده پاسخگویی به هر نوع بحران امنیت ملی باشد. هنوز مشخص نیست که وظایف او تا چه حد به «کاتلین هیکس» معاونش واگذار شده است، یا اینکه آستین در زمان غیبت او در تصمیم گیری‌های کلیدی نقش داشته است یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازی های جنسی با همسر و ایجاد تنوع در رابطه زناشویی