نمایش «آدمکش» در برج آزادی


نمایش «آدمکش» در برج آزادی

دومین برنامه سینماتک برج آزادی به نمایش فیلم سینمایی «آدمکش» ساخته دیوید فینچر محصول ۲۰۲۳ اختصاص دارد.

نمایش «آدمکش» در برج آزادی

به گزارش راهبرد معاصر؛ این فیلم با زیرنویس فارسی، سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ در سالن سیمولیشن برج آزادی نمایش داده می‌شود و مدت زمان پخش آن ۱۲۰ دقیقه است.

در فیلم سینمایی «آدمکش» (The Killer) که نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز تجربه کرد، «مایکل فاسبندر» در نقش اصلی ظاهر شده است و «چارلز پارنل»، «آرلیس هاوارد»، «سوفی شارلوت» و «تیلدا سوینتون» دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلمنامه «آدمکش» توسط «اندرو کوین واکر» نوشته شده که پیش از نویسندگی فیلمنامه فیلم‌های موفق «هفت» (۱۹۹۵) و «باشگاه مشت‌زنی» (۱۹۹۹) را نیز بر عهده داشته است. ساخته جدید فینچر بر اساس یک رمان گرافیکی فرانسوی به همین نام نوشته شده است و داستان یک قاتل خونسرد (فاسبندر) را دنبال می‌کند که پس از یک حادثه سرنوشت‌ساز دچار یک بحران روانی می‌شود.

«فینچر» بر اساس فیلمنامه‌ای از «اندرو کوین واکر» (فیلمنامه‌نویس هفت) این فیلم را کارگردانی کرده است. «آدمکش» اقتباسی از سری رمان‌های گرافیکی به همین نام اثر «الکسیس نولن» (معروف به ماتز) و تصویرگر «لوک جاکامون» است.

در ابتدا قرار بود «برد پیت» که در فیلم «هفت» با «فینچر» همکاری کرده بود در فیلم «آدمکش» نقش‌آفرینی کند، اما با گذشت زمان تغییراتی در این پروژه ایجاد شد و کمپانی نتفلیکس نیز حق نمایش فیلم «آدمکش» را که در اختیار پارامونت بود خریداری کرد.

منتقدان «آدمکش» به‌عنوان یک تریلر صاحب سبک و استوار تحسین می‌کنند و کارگردانی دقیق فینچر و عملکرد مایکل فاسبندر به‌عنوان یک قهرمان سرد و حساب‌گر را به‌عنوان نکات مهم برجسته می‌کنند.

این فیلم توانسته نمره ۶.۸ را از IMDb و ۸۵% را از سایت منتقدان راتن تومیتوز کسب کند.

فینچر فیلمسازی دقیق و کمال‌گراست و اغلب بازیگران را مجبور می‌کند تا ده‌ها بار برای صحنه‌ای به ظاهر ساده مقابل دوربین بروند. همین ویژگی‌هاست که ظاهراً باعث می‌شود احساس کنیم «آدمکش» یک فیلم شخصی برای فینچر است، با شباهت‌های بین قهرمان بی‌تفاوت و کارگردانی که از دید منتقدان گم نمی‌شود. برای مثال «برین تالریکو» از سایت راجر ایبرت می‌نویسد: «فینچر با روایت این داستان این شخصیت کمال‌گرای مرگبار، به شهرت خود به‌عنوان یک فیلمساز دقیق و تقریباً وسواسی متمایل می‌شود».

در حالی که بسیاری از منتقدان نظرات مثبتی در مورد بازیگران فیلم «آدمکش» (که شامل تیلدا سوینتون نیز می‌شود) و کارگردانی مطمئن فینچر به اشتراک گذاشته‌اند، یک موضوع مشترک حتی در درخشان‌ترین نقد‌ها این است که «آدمکش» از نظر فیلمنامه تا حدودی متعارف به نظر می‌رسد. داستان مواجهه یک قاتل با کارفرمایان خود چیز جدیدی نیست. با این حال، بازخورد‌های مثبت منتقدان نشان می‌دهد که فینچر با فیلم جدیدش که در حاشیه امن آثارش قرار دارد، حرف‌هایی برای گفتن دارد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی