جنگ غزه سربازان اسرائیل و صهیونیستها را به افسردگی کشاند


جنگ غزه سربازان اسرائیل و صهیونیستها را به افسردگی کشاند

منابع عبری از وخامت وضعیت روانی حدود نیمی از اسراییلی‌ها پس از جنگ غزه، خبر می‌دهند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وضعیت روحی و روانی حدود نیمی از اسراییلی‌ها پس از جنگ در غزه رو به وخامت نهاده است.

براین اساس مصرف داروهای افسردگی در میان صهیونیست‌ها در دوره پس از آغاز جنگ غزه(از هفتم اکتبر تاکنون) افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

این در حالی است که اخیرا نیز منابع عبری اعلام کرده بودند که تشدید اختلالات روانی در جامعه صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه و مهاجرت روانپزشکان باعث شده صهیونیست‌ها با کمبود شدید پزشک متخصص در زمینه اختلالات روحی و روانی مواجه شوند.

روزنامه هاآرتص در گزارشی در این باره نوشت که در شرایطی که نظام روانپزشکی در سرزمین‌های اشغالی در خطر فروپاشی قرار دارد، ده‌ها روانپزشک سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده و برای رسیدن به شرایط با ثبات و بهره مندی از امنیت برای زندگی به انگلیس رفته‌اند.

بر اساس این گزارش این مهاجرت‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که درخواست‌ها برای خدمات درمانی روانپزشکی در سرزمین‌های اشغالی در نتیجه جنگ غزه افزایش پیدا کرده

جنگ غزه سربازان اسرائیل و صهیونیستها را به افسردگی کشاند

پایگاه خبری عبری زبان والا نیز اخیرا تاکید کرد که در نتیجه جنگ در غزه، ۱۶۰۰ نظامی اسراییلی به مشکلات روحی و روانی مبتلا شدند.

منبع مذکور اشاره کرد که ارتش مجبور شده ۲۵۰ نظامی را به خاطر آسیب‌های روحی و روانی از غزه به اراضی اشغالی بازگرداند و به خدمت آن‌ها پایان دهد. والا بیان کرد که حدود ۱۰۰۰ نفر از این نظامیان همچنان باید تحت درمان قرار گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا زنگ زورخانه پولاد شیراز بازهم نواخته می‌شود؟