کیفیت هوای سرخس در شرایط اضطرار قرار گرفت


کیفیت هوای سرخس در شرایط اضطرار قرار گرفت

رییس اداره حفاظت محیط زیست سرخس گفت: وضعیت کیفیت هوا در این شهرستان مرزی خراسان رضوی بواسطه وجود ذرات معلق گرد و غبار در شرایط اضطرار و خطرناک قرار گرفت.

کیفیت هوای سرخس در شرایط اضطرار قرار گرفت

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد ملتجی افزود: از ظهر امروز تاکنون میانگین حجم ذرات به بالای ۴۲۵ میلی‌گرم در متر مکعب رسیده است که این کیفیت هوا برای همه گروه‌ها خطرناک محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در این شرایط به صورت جدی به افراد دارای بیماری ریوی، سالمندان، کودکان و بانوان باردار توصیه می‌شود، از فعالیت در فضای باز پرهیز کرده و افراد عادی دیگر نیز تا حد ممکن از منزل خارج نشوند و در صورت خروج نیز از ماسک استفاده کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس ادامه داد: با وجود بارش‌های خوب دیروز یکشنبه روند افزایش حجم گرد و غبار در شهرستان سرخس از امروز شدت گرفته و در حال حاضر نیز شاخص لحظه‌ای بالاتر از ۵۰۰ میکروگرم در مترمکعب قرار دارد.

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا "شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشور‌های دنیا از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: صفر تا ۵۰ پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک.

ملتجی اضافه کرد: تصمیم گیری در خصوص نحوه فعالیت مدارس سرخس در فردا سه شنبه، اطلاع رسانی خواهد شد.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستا‌ها سکونت دارند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی