شمار قربانیان زلزله ژاپن به 180 نفر رسید


شمار قربانیان زلزله ژاپن به 180 نفر رسید

یک هفته پس از زلزله، با توجه به تخریب جاده ها و ارتباطات هنوز عواقب این فاجعه به طور کامل مشخص نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، تعداد قربانیان زمین لرزه در ژاپن نزدیک به 200 نفر شده است.
وضعیت در مناطق آسیب دیده با بارش برف و دمای از صفر تا مثبت چهار درجه و در شرایطی که هزاران خانوار همچنان بدون برق و آب هستند، تشدید شده است. بارش برف در سوزو، تا 12 سانتی‌متر و در واجیما تا 9 سانتی‌متر رسیده است که می‌تواند باعث ریزش ساختمان‌های بیشتری به دلیل انباشته شدن برف روی پشت بام خانه‌ها شود، زیرا از اول ژانویه لرزش‌ها 1248 بار در منطقه نوتو رخ داده است. بارش برف همچنین تلاش‌های مرمت جاده‌ها را کند می‌کند و رسیدن کمک‌ها به مناطق آسیب‌دیده را دشوار می‌کند.
یک روز قبل نیز مشخص شد که ارتباط بیش از ۲۳۰۰ نفر به دلیل تخریب جاده ها و پل ها قطع شده است.
مجموعه ای از زمین لرزه های قدرتمند در غرب ژاپن، در منطقه شبه جزیره نوتو، در روز سال نو رخ داد که قوی ترین آن به بزرگی 7.6 ریشتر بود. برای اولین بار از سال 2011، کل سواحل غربی ژاپن با یک سونامی بزرگ تهدید شد. در برخی نقاط ساحل، ارتفاع موج به 4.2 متر می رسید.
بیش از 1370 خانه به طور جزئی یا کامل تخریب شده است و ممکن است مردم زیر آوار محبوس شده باشند. روز قبل، 124 ساعت پس از زلزله، یک زن 90 ساله زنده از ویرانه های خانه ای در شهر سوزو بیرون کشیده شد.
آژانس اصلی هواشناسی ژاپن شدت زلزله در استان ایشیکاوا را از 7.4 به 7.6 افزایش داد. در پی این زلزله پرقدرت، آژانس هواشناسی ژاپن در امتداد مناطق ساحلی استان‌های ایشیکاوا، نیگاتا و تویاما هشدار سونامی صادر کرد.
سلسله زمین لرزه های قدرتمند در غرب ژاپن در اولین روز سال نو میلادی رخ داد که قوی ترین آن به بزرگی 7.6 ریشتر بود. به آنها نام "زلزله در شبه جزیره نوتو" داده شد. لرزش در شهرهای اوزاکا، کیوتو و توکیو نیز احساس شد. به گفته سازمان هواشناسی ژاپن، این فاجعه شدید بلای طبیعی از سال 1885 در این منطقه بوده است.
در طول روز 87 پس لرزه با قدرت بیشتر از دو در مقیاس ژاپنی در آنجا ثبت شد. به گفته زلزله شناسان، احتمال وقوع پس لرزه تا حدود یک هفته وجود دارد. پس از زلزله، تهدید سونامی در کل سواحل غربی ژاپن اعلام گردید که در صبح روز دوم ژانویه لغو شد.
این زمین لرزه ها منجر به تخریب ساختمان ها و توقف حرکت قطارهای سریع السیر شد و بیش از 32 هزار خانه بدون برق ماندند. در برخی مناطق شبکه آبرسانی و شبکه ارتباطات وجود ندارد و سطح جاده تخریب شده است. در عین حال هیچگونه اختلالاتی در عملکرد نیروگاه های هسته ای مشاهده نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث طبیعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟