اعلام آمادگی دانشگاه تهران برای میزبانی از نامزدهای انتخابات مجلس


اعلام آمادگی دانشگاه تهران برای میزبانی از نامزدهای انتخابات مجلس

رکنا: رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران آمادگی دارد بدون توجه به خط‌بندی‌ها و صف کشی‌ها، کسانی را که صلاحیت آن‌ها در شورای نگهبان تایید و آماده رقابت می‌شوند، فارغ از اینکه متعلق به چه گروهی هستند، معرفی کند که عمدتا از طریق تشکل‌های سیاسی دانشگاهیان این کار انجام می‌شود تا به پرشور شدن انتخابات کمک کنند.

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در مورد برنامه دانشگاه تهران در ایام منتهی به انتخابات گفت: با توجه به اینکه به انتخابات نزدیک می‌شویم، وظیفه همه ماست که بستر مشارکت گسترده مردم که دانشجویان را هم شامل می‌شود، فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه انتخابات از جهات گوناگون موضوع بسیار بااهمیتی محسوب می‌شود، اظهار کرد: ما با شرکت در انتخابات، افرادی را روی کار می‌آوریم که زیرساخت‌های قانونی را برای کشور فراهم می‌کنند، پس حتما باید توجه داشته باشیم افرادی را معرفی و انتخاب کنیم که صلاحیت و شایستگی قانونگذاری در مجلس را داشته باشند، ضمن اینکه به شناخت درست از آنها دست یابیم.

مقیمی گفت: تبیین چنین موضوعی وظیفه دانشگاه است تا جامعه بتواند از این تبیین بهره ببرد.باید شاخصه‌های یک نماینده مردمی و در تراز جمهوری اسلامی ایران را معرفی کنیم تا در جایگاهی که به آن‌ها اعطا می‌شود، به درستی نقش آفرینی کنند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: علاوه بر صلاحیت و شایستگی‌های داوطلبان نمایندگی مجلس، بحث مهم دیگر ایجاد رقابت بین گروه‌هاست. باید شاهد حضور نمایندگانی از همه گروه‌ها در مجلس باشیم؛ چراکه می‌دانیم اگر در مباحث تصمیم گیری تک فکری حاکم باشد و همه افراد یک جور فکر کنند، تصمیماتی که می‌گیرند، تصمیماتی جامع نخواهد بود.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: پس این مهم طلب می‌کند که بستری وجود داشته باشد تا عده‌ای از یک فکر دفاع و عده‌ای دیگر بتوانند آن را نقد کنند و جنبه‌های مختلف یک موضوع یا ایده بررسی شود.

به گفته استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران باید احزاب و گروه‌های مختلف را معرفی و در امر مهم انتخابات مشارکت داد. مقیمی تصریح کرد: دانشگاه تهران آمادگی دارد بدون توجه به خط‌بندی‌ها و صف کشی‌ها، کسانی را که صلاحیت آن‌ها در شورای نگهبان تایید و آماده رقابت می‌شوند، فارغ از اینکه متعلق به چه گروهی هستند، معرفی کند که عمدتا از طریق تشکل‌های سیاسی دانشگاهیان این کار انجام می‌شود تا به پرشور شدن انتخابات کمک کنند.

مقیمی اضافه کرد: ما از حضور نمایندگان یا روسای احزاب مختلف در دانشگاه استقبال می‌کنیم. از نگاه ما، حضور نمایندگان و کاندیداهای هر حزب و گروهی و بیان و تبیین دیدگاهی که دارند، برای دانشجویان اتفاق بسیار مفیدی در جهت انتخاب بهترین افراد برای نمایندگی مردم خواهد بود.


اعلام آمادگی دانشگاه تهران برای میزبانی از نامزدهای انتخابات مجلس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول