تلفات سنگین ارتش اسرائیل در غزه / معترضان در پارلمان رژیم صهیونیستی را بستند


تلفات سنگین ارتش اسرائیل در غزه / معترضان در پارلمان رژیم صهیونیستی را بستند

رکنا سیاسی : بامداد امروز( سه شنبه ) و در نود و پنجمین روز «طوفان الاقصی» بمباران و تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوارغزه ادامه یافت.

بر اساس این گزارش، بالگردهای جنگی ارتش رژیم صهیونیستی، منازل مردم در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را به شدت گلوله باران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی، مناطقی از شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را نیز با توپخانه هدف قرار داد.

گروههای مقاومت نیز همچنان به نبرد تمام عیار خود با ارتش مجهز صهیونیستها در محورهای مختلف ادامه داده و ضربات محکمی به آنها وارد کردند.

همزمان با جنایات و تجاوزات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، جوخه های ترور این رژیم به طولکرم در کرانه باختری یورش بردند که طی آن دستکم سه فلسطینی را به ضرب گلوله مستقیم به سرهایشان، ترور کرده و به شهادت رساندند.

از سوی دیگر جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، شهادت وسام طویل(حاج جواد) از فرماندهان شجاع حزب الله در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی را به رهبران و رزمندگان این جنبش مردمی تبریک و تسلیت گفت.

تلفات سنگین ارتش اسرائیل در غزه

منابع اسرائیلی با اذعان به کشته شدن 9 نظامی صهیونیست، خبر دادند که یکی از بازیگران و خوانندگان اسرائیلی هم امروز در غزه زخمی شده است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد که طی ۲۴ ساعت گذشته، در دو حمله جداگانه در غزه، ۹ افسر و سرباز اسرائیلی کشته و چند نفر دیگر هم زخمی شدند.

گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- بامداد امروز ( سه شنبه ) خبر داد که یک بمب ضد نفر را در میان یک گروه از نظامیان صهیونیستی در داخل یکی از مدارس شهر خانیونس، منفجر کرده است که به کشته و زخمی شدن صهیونیستها منجر شد.

منابع اسرائیلی اعتراف می‌کنند که از زمان آغاز جنگ علیه غزه، امروز سخت‌ترین روز برای ارتش اسرائیل بوده است.

به گفته این منابع، یکی از حملات با انفجار مهمات در یک کامیون صورت گرفت. در این حمله، چند اسرائیلی کشته و زخمی شدند. حمله دوم هم با حملات خمپاره‌ای به یک ساختمان در جنوب نوار غزه بود که محل اختفای این نظامیان بوده است.

برخی از منابع صهیونیستی خبر دادند که یک سرباز اسرائیلی از تیپ ۱۲ گولانی، هم در پی سکته قلبی جان خود را از دست داده است. گفته می‌شود که وی پس از بازگشت از غزه، وقتی مشاهده کرده که دوستان سربازش کشته شده‌اند، سکته کرده است.

این منابع همچنین گفتند که «آیدان امدی» (Idan Amedi) بازیگر و خواننده صهیونیست هم در داخل نوار غزه زخمی شده است. گفته می‌شود که وضعیت وی وخیم است.

حملات موشکی مقاومت به ۲ پایگاه صهیونیست‌ها در مرز لبنان

مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان بار دیگر شاهد تنش‌های مرزی و حملات مقاومت به مواضع صهیونیست‌ها بود.

مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از ملت مقاوم غزه و در پشتیبانی مقاومت شریف و قهرمان آن مبارزان ما بامداد امروز پایگاه حدب البستان را با سلاح مناسب هدف قرار دادند که طور مستقیم به هدف اصابت کرد.

مقاومت لبنان در بیانیه‌ای دیگر افزود: در حمایت از ملت مقاوم فلسطین در غزه و پشتیبانی از گروه مقاومت رویسات العلم در مزارع اشغالی شبعا را با سلاح مناسب هدف قرار دادیم.

این خبرنگار همچنین اعلام کرد پایگاه صهیونیستی رویسات العلم در مزارع اشغالی شبعا هدف قرار گرفت.

خبرنگار الجزیره شلیک دو موشک از جنوب لبنان به دو پایگاه صهیونیستی را تایید کرد.

خبرنگار الجزیره گفت: پهپاد اسرائیلی یک خودرو را در شهر خربه سلم در جنوب لبنان بمباران کرد.

این در حالی است که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک موشک ضد تانک در کریات شمونه در نزدیکی مرز لبنان منفجر شد، اما تلفات جانی در پی نداشت.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف الوزانی و کفرشوبا را بمباران کرد.

خبرنگار النشره نیز از خسارات گسترده به مسجد شهرک مرزی العباسیه در پی اصابت دو گلوله از تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی خبر داد که منجر به خساراتی به نمازخانه و مناره مسجد شد.

شهدای غزه به ۲۳۰۸۴ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت غزه در نود و پنجمین روز «طوفان الاقصی» ، از افزایش تعداد شهدا به ۲۳۰۸۴ نفر خبر داد.

به گفته این وزارتخانه ۵۸۹۲۶ نفر نیز از تاریخ هفت اکتبر تاکنون زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه همچنین در گزارش خود خبر داد که طی ۲۴ ساعت گذشته، رژیم اشغالگر قدس، دست به ۱۷ جنایت جدید در غزه زده است که در پی آن ۲۴۹ نفر شهید و ۵۱۰ نفر زخمی شده اند.

طبق این گزارش، بیمارستان های باقی مانده در غزه شاهد ازدحام شدیدی است و صدها مجروح در کف راهروها هستند به طوریکه بیمارستان‌ها در تمامی نقاط غزه به خصوص در بخش مراقبت‌های ویژه، قادر به ارائه خدمات نیستند.

در این راستا «جیسون لی» مدیر بخش فلسطین سازمان نجات کودکان، امروز با استناد به آمارها اعلام کرد که در بیش از سه ماه گذشته (از ۱۵ مهر) که ساکنان غزه زیر بمباران اسرائیل قرار دارند، روزانه به طور میانگین بیش از ۱۰ کودک یک یا هر دو پای خود را از دست داده است. لی تاکید کرد که «کشتار و نقص عضو کودکان محکوم است و عاملان باید پاسخگو شوند. »

معترضان در پارلمان رژیم صهیونیستی را بستند

منابع رسانه‌ای از تظاهرات ده‌ها تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی فلسطین مقابل پارلمان رژیم صهیونیستی در انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم اشغالگر خبر دادند.

شبکه المیادین در این باره اعلام کرد برگزار کنندگان تظاهرات در مقابل ساختمان کنست همچنین تاکید کردند که کابینه رژیم صهیونیستی اسرای صهیونیست در نوار غزه را به حال خود رها کرده است.

معترضان با تجمع در مقابل ساختمان «کِنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) ورودی اصلی آن را بستند. معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی خواستار برگزاری انتخابات فوری شدند.

در پی بسته شدن ورودی کنست، پلیس رژیم صهیونیستی وارد عمل شد و اقدام به متفرق کردن معترضان کرد.

بنیامین نتانیاهو این روزها به دلیل ناکامی در مدیریت جنگ و ناتوانی وی در بازگرداندن اسرای صهیونیستی از غزه، با موج شدیدی از انتقادات مواجه است.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

صرف‌نظر از تلفات سنگین صهیونیست‌ها در غزه، جبهه‌های دیگر محور مقاومت در منطقه نیز به شکل بی‌سابقه‌ای و به صورت کاملا هماهنگ به هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها به عنوان حامی اصلی این رژیم و مدیریت‌کننده اصلی جنگ نسل‌کشی غزه اقدام کرده‌اند.

جوسپ بورل : جنگ در غزه پایا ن یابد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در سفر به منطقه و دیدار و گفت وگو با مقامات منطقه‌ای برای دستیابی به راه‌حلی برای پایان دادن به جنگ در غزه به سر می‌برد، در پیامی بر لزوم پایان این جنگ تاکید کرد.

به گزارش یورو نیوز، بورل با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: تنها راه برای جلوگیری از تکرار این فجایع دستیابی به یک راه حل سیاسی برای خاتمه درگیری است. جنگ در غزه باید متوقف شود و گسترش نیابد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: سه ماه پس از آغاز جنگ بین حماس و (رژیم) اسرائیل من به خاورمیانه بازگشتم، جایی که از بیروت تا ریاض، فاجعه انسانی غزه را با تعداد غیرقابل تحمل تلفات غیرنظامی و خطر تشدید تنش در منطقه بررسی کردم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور گفت‌ وگو درباره غزه و تحولات دریای سرخ با مقام‌های سعودی، عازم عربستان شد.

دفتر بورل در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی به منظور دیدار با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان و جاسم محمد البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به عربستان می‌رود.

این سفر به دنبال دیدار بورل از لبنان و همکاری با شرکای منطقه‌ای به منظور پیشبرد تلاش‌های دیپلماتیک و ایجاد شرایط برای دستیابی به صلحی پایدار و عادلانه میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین و در منطقه انجام می‌شود.

در بیانیه مذکور آمده است: این سفر فرصتی برای رایزنی درباره ابعاد اوضاع داخل و خارج غزه از جمله تاثیرات آن بر منطقه خواهد بود.

بورل همچنین به تشدید نگران‌کننده تنش‌ها در دریای سرخ خواهد پرداخت.

تظاهرات‌کنندگان حامی فلسطین پل‌ها را در نیویورک مسدود کردند

تلفات سنگین ارتش اسرائیل در غزه / معترضان در پارلمان رژیم صهیونیستی را بستند

منابع خبری برگزاری تظاهراتی علیه رژیم اسرائیل در شهر «نیویورک» در آمریکا و مسدود شدن پل‌های معروف این شهر خبر دادند.

منابع خبری دوشنبه شب به وقت تهران از برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی در شهر «نیویوک» در آمریکا و مسدود شدن پل‌های «بروکلین»، «منهتن» و «تونل هلند» خبر دادند.

روزنامه دیلی میل در این باره نوشت، شهروندان آمریکایی هوادار فلسطین و مخالف اسرائیل پس از مسدود کردن پل بروکلین، منهتن، ویلیامزبورگ و تونل هلند، تردد داخل و خارج منهتن را قطع کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی در نیویورک سعی در متفرق کردن هواداران فلسطین که زنجیره انسانی تشکیل داده بودند، داشتند.

در این تجمع مردمی، معترضان به اسرائیل تابلویی در تونل هلند به مقصد نیوجرسی نصب کردند که روی آن نوشته بود:«محاصره غزه را متوقف کنید . »


تلفات سنگین ارتش اسرائیل در غزه / معترضان در پارلمان رژیم صهیونیستی را بستند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی