نکته‌ها و حاشیه‌های گلدن گلوب 2024


نکته‌ها و حاشیه‌های گلدن گلوب 2024

در این مراسم، ستارگان هالیوود علاوه بر اینکه جوایز گرانقیمتی دریافت می‌کنند به خوراک‌های گرانقیمتی، چون خاویار ۵۴۵ دلاری تاس‌ماهی، مشروب جین ۲۷۵ دلاری، و یک بطری از گران‌قیمت‌ترین شراب دنیا «لیبر پاتر» به ارزش ۱۹۳ هزار دلار دسترسی خواهند داشت. برخی از مهمانان ممکن است عضویت ۷ هزار دلاری حضور در کلاس‌های خصوصی پیتزا را به دست آورند.

مراسم اعطای جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۴ با پیشتازی «اوپنهایمر» و سریال «وراثت» در بخش‌های سینمایی و تلویزیونی برگزار شد. این مراسم اما همچون سال‌های گذشته خالی از حواشی نبود.

به گزارش فیلمو، در ادامه بخشی از حواشی این مراسم را می‌خوانید:

  • جوایز امسال گلدن گلوب که ستارگان هالیوود دریافت می‌کنند به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد. این در حالی است که این میزان از جوایز برای ۹۸ درصد مردم آمریکا از درآمد سالانه‌شان بیشتر است.
  • کمک هزینه ۲۰ هزار دلاری سفر به جزایر کیمن و ۱۵ هزار دلاری به نیوزلند و عضویت در کمپانی هواپیمایی خصوصی اکس‌او‌جت با ۱۰ هزار دلار اعتبار دیگر هدایایی بود که در این مراسم اهدا شد.
  • ستارگان هالیوود علاوه بر اینکه جوایز گرانقیمتی دریافت می‌کنند به خوراک‌های گرانقیمتی، چون خاویار ۵۴۵ دلاری تاس‌ماهی، مشروب جین ۲۷۵ دلاری، و یک بطری از گران‌قیمت‌ترین شراب دنیا «لیبر پاتر» به ارزش ۱۹۳ هزار دلار دسترسی خواهند داشت. برخی از مهمانان ممکن است عضویت ۷ هزار دلاری حضور در کلاس‌های خصوصی پیتزا را به دست آورند.
  • برندگان گلدن گلوب لوازم آرایشی گرانقیمتی مانند کرم لودومن «برد پیت» به ارزش ۲۴۲ دلار یا اسنیکر‌های ۱۵۰۰ دلاری و گوشواره‌های ۶۹ هزار دلاری دریافت کردند. هدیه عجیب دیگر جلسه خالکوبی «آتلیه ایوا» با ارزش ۲۵۰۰ دلار و ساعت‌های زنیت ۱۴ هزار دلاری بود.
  • فیلم باربی گرتا گرویگ اولین برنده گلدن گلوب در شاخه جدید دستاورد گیشه شد. این فیلم با بودجه حدود ۱۵۰ میلیون دلاری تولید شده و بیش از ۱.۴ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته است. گرویگ با این فیلم به پرفروش‌ترین کارگردان زن تاریخ بدل شد.
  • «جنیفر لارنس» یکی از مضحک‌ترین لحظات گلدن گلوب هشتاد و یکم را رقم زد. این بازیگر برنده اسکار در زمان معرفی نامزد‌ها رو به دوربین کرد و گفت: «اگر برنده نشدم، می‌روم!»
  • «پل جیاماتی» که اولین جایزه مهم زندگی‌اش را گرفت، روی صحنه جایزه‌اش را به مدرسان دانشگاه تقدیم کرد.
  • هایائو میازاکی در ۸۲ سالگی با انیمه پسر و مرغ ماهی‌خوار برنده اولین گلدن گلوب خود شد. او از جمله غایبان مراسم بود.
  • پسر و مرغ ماهی‌خوار اولین گلدن گلوب میازاکی، اولین گلدن گلوب استودیوی جیبوری، اولین گلدن گلوب استودیوی پخش‌کننده جی‌کیدز و اولین گلدن گلوب یک فیلم انیمیشن غیرانگلیسی است.
  • کریستوفر نولان در بخش بهترین کارگردانی و مورفی در بخش بهترین بازیگر مرد فیلم‌های درام با «اوپنهایمر» برنده جایزه شد. پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در ژانر بیوگرافی در این شب مجموعاً ۵ گلدن گلوب را دریافت کرد.
  • یکی دیگر از حواشی این مراسم انتشار ویدیویی از صحبت‌های سلینا گومز و تیلور سویفت در فضای مجازی است. یک کاربر توییتری این ویدیو را سوژه کرده و ادعا کرده است که در مراسم گلدن گلوب، سلنا گومز خواسته است تا با تیموتی شالامی عکس بگیرد اما کایلی جنر (نامزد جدید تیموتی) به تیموتی این اجازه رو نداده است.

حرف‌های هنرمندان پس از دریافت گلدن گلوب ۲۰۲۴

کریستوفر نولان کارگردان فیلم اوپنهایمر

تنها باری که روی این صحنه آمدم از طرف دوست عزیرم، هیث لجر بود، و آن زمان برای من پیچیده و چالش‌برانگیز بود. در میان سخنرانی، گیر افتادم و چشمم به رابرت داونی جونیور افتاد که نگاهی از روی عشق و حمایت به من کرد –همان نگاهی که الان به من می‌اندازد. تصور می‌کردم برای خودم سخنرانی ساده‌تری خواهد بود. اما به عنوان کارگردان، متوجه شدم که فقط می‌توانم این جایزه را از طرف دیگران قبول کنم. کارگردانان آدم‌ها را دور هم جمع می‌کنند و سعی دارند بهترین اثر آن‌ها را بیرون بکشند.

آیو ادبیری بازیگر سریال خرس

خانواده‌ام، خانواده‌ام، خانواده‌ام – همه عوامل «خرس». این خانواده من است. همه شما را دوست دارم. از همه کسانی قدردانی می‌کنم که ایمیل‌های من را جواب می‌دهند، شما آدم‌های حسابی هستید. متشکرم که ایمیل‌های دیوانه‌وار من را جواب می‌دهید. اگر تشکر از شما را فراموش کردم، متأسفم. مگر اینکه بدجنس بوده باشید. خداحافظ.

گرتا گرویگ کارگردان فیلم باربی

از همه سپاسگزارم، از همه باربی‌ها و کن‌ها در مقابل دوربین. بهترین و لذتبخش‌ترین نمایش هنری و احساسی عمر من بود.

پل جیاماتی بازیگر فیلم جاماندگان

این فیلم درباره یک مدرس است. من نقش یک مدرس را بازی می‌کنم. تمام خانواده من مدرس بوده‌اند. همه آن‌ها، تا چند نسل پیش. مدرسان انسان‌های خوبی‌اند. باید به آن‌ها احترام بگذاریم. کارشان ارزشمند و سخت است؛ بنابراین این جایزه به مدرسان تعلق دارد. چقدر پله‌ها زیادند! زانو‌های من تزریقی‌اند. تمام شب بالا و پایین، پاشو و بنشین. با این وضع نمی‌توانم در جان ویک ۵ بازی کنم… بدون شک اولین باری است که این جایزه به مردی اهدا می‌شود که بوی ماهی می‌دهد.

کیران کالکین بازیگر سریال وراثت

شاید ۲۰ سال پیش نامزد گلدن گلوب شده بودم، و وقتی برنده نشدم و گذشت، هنوز به یاد می‌آورم که فکر می‌کردم، هرگز به این سالن برنمی‌گردم. اما به لطف «وراثت»، چند بار اینجا آمده‌ام. این جایزه به من تعلق ندارد، از آن یک گروه است. می‌خواهم از سه زن شگفت‌انگیز زندگی‌ام تشکر کنم: مدیر برنامه‌هایم که بدون او بازیگر نمی‌شدم، از همسرم، جاز، به خاطر همراهی بازیگری و همه مسائلش، و مادر شگفت‌انگیزم.

لیلی گلدستون بازیگر فیلم قاتلان ماه‌گل

با مادرم به اینجا آمده‌ام که هرچند بلک‌فوت نیست، اما سخت کوشید تا این زبان را وارد کلاس درس ما کند، یعنی در کودکی معلم زبان بلک‌فوت داشتم. افتخار می‌کنم که می‌توانم حتی اندکی به زبان خودم حرف بزنم – زبانی که نمی‌توانم روان حرف بزنم. در این حرفه، بازیگران بومی به بیان دیالوگ‌هایشان به زبان انگلیسی عادت کرده‌اند و میکسر‌های صدا آن جملات را به زبان بومی تبدیل می‌کنند. این جایزه تاریخی است و فقط به من تعلق ندارد. این جایزه را به همراه همه خواهران زیبایم در فیلم به دست گرفته‌ام. این جایزه به همه کودکان رزرویشن تعلق دارد، همه کودکان حاشیه‌نشین، همه کودکان بومی که رؤیای دیده شدن دارند، و رؤیای بازگویی داستان‌ها ما به زبان خودمان.

رابرت داونی جونیور بازیگر فیلم اوپنهایمر

داستانی تاریخی درباره معضل اخلاقی سلاح‌های اتمی ۱ میلیارد دلار فروخته، منطقی است؟ نه، مگر اینکه و برای اینکه یونیورسال روی کریستفر نولان حساب باز کرد، تا کیلین مورفی را کارگردانی کند و، اما توماس تهیه‌کنندگی کند و امیلی [بلانت]و فلورنس [پیو]و همه این عوامل و بازیگران یک شاهکار لعنتی خلق کنند. از ایجنت خودم ممنونم که شهامتش را داشت به من بگوید دوران بازیگری من به یک راه‌اندازی مجدد نیاز دارد، لذت‌بخش است که به آن‌ها ثابت کنم درست می‌گویند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید