9 نظامی اسرائیل کشته شدند/ شکار تانک مرکاوا


9 نظامی اسرائیل کشته شدند/ شکار تانک مرکاوا

اقتصادنیوز : رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از هلاکت ۹ نظامی اسرائیلی طی روز جاری و انهدام یک تانک مرکاوای ارتش این رژیم در غزه خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که پنج نظامی صهیونیست طی ساعات گذشته کشته شدند و بنابراین شمار نظامیان کشته شده امروز ارتش رژیم صهیونیستی در درگیری‌ها در نوار غزه به ۹ نفر افزایش یافت.

در همین راستا، گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز اعلام کرد که تک تیراندازان آن چهار نظامی صهیونیست را با سلاح «الغول» در شرق اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه شکار کردند.

خبر مرتبط
یک پیش بینی مهم از سقوط ارزش پول اسرائیل

اقتصادنیوز : تحلیلگران اسرائیل سقوط ارزش شیکل (واحد پول اسراییل) را ناشی از تشدید تنش در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی و ارجاع پرونده نسل کشی این رژیم به دیوان بین المللی لاهه دانسته و چشم انداز تاریکی را برای اقتصاد آن پیش بینی کردند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که رزمندگان آن یک تانک «مرکاوا» ارتش رژیم اشغالگر را با راکت «الیاسین ۱۰۵» در محور خانیونس هدف قرار داده و آن را منهدم کردند.

همچنین گردان‌های «مقاومت ملی» (کتائب المقاومة الوطنیة) شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز از شکل‌گیری درگیری شدید با ارتش رژیم صهیونیستی در محور مرکز خانیونس و انفجار بمب در مسیر پیشروی دشمن خبر دادند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!