نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی + جزئیات


نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی + جزئیات

اقتصادنیوز : رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران مجمع مجالس آسیایی (APA) از برگزاری اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی با حضور ۱۶ کشور عضو خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، محمدمهدی زاهدی در تشریح برگزاری اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) گفت: ما در اجلاس های قبلی در کشورهای آذربایجان، عراق و ترکیه، جمهوری اسلامی موضوع فلسطین را به طوری جدی مطرح کرد که منجر به مصوبات خوبی شد.

وی توضیح داد: یکی از مصوبات این بود که باید در بیانیه های مجمع مجالس آسیایی از نام رژیم اشغالگر فلسطینی استفاده شود. همچنین کمیته فلسطین یه عنوان یکی از کمیته های مجمع مجالس آسیایی تشکیل شود. رییس کمیته نماینده مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رییس کمیته شد.

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران مجمع مجالس آسیایی گفت: با توجه به جنایات رژیم صهیونستی در غزه و فلسطین به دنبال برگزاری اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی بودیم که برای حضور در این نشست از کشورهای عضو APA و عضو این کمیته دعوت به شده است.

زاهدی بیان کرد: اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی فردا بعدازظهر با حضور رئیس مجلس ‌با حضور ۱۶ کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این نشست مباحث خوبی داشته و بیاینه پایانی قوی صادر شود با این مضمون که ضمن محکومیت رژیم صهیونیستی از مجامع بین المللی خواسته شود که حتما سران رژیم صهیونستی به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه و مجازات شوند.

زاهدی تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس را از دیگر پیشنهادات برای بیانیه پایانی اجلاس عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان