چگونه سهام فرهنگیان محاسبه می‌شود؟ / توضیحات صندوق ذخیره فرهنگیان


چگونه سهام فرهنگیان محاسبه می‌شود؟ / توضیحات صندوق ذخیره فرهنگیان

دبیر کمیته عالی ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان با تشریح نحوه و فرمول محاسبه ارزش مالکانه هر یک از اعضا، گفت: ابتدا پارامتر‌های ورودی شامل واریزی عضو، واریزی دولت و سود ناشی از عملکرد صندوق در نظر گرفته شده و سپس بر اساس شاخص تورم بانک مرکزی از سال ۱۳۷۴ به بعد، تعداد سهم هر عضو محاسبه شده است.

چگونه سهام فرهنگیان محاسبه می‌شود؟ / توضیحات صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدحسن صدقی دبیر کمیته عالی ارزش مالکانه با تشریح نحوه و فرمول محاسبه ارزش مالکانه هر یک از اعضا، اظهار کرد: ابتدا پارامتر‌های ورودی شامل واریزی عضو، واریزی دولت و سود ناشی از عملکرد صندوق در نظر گرفته شده و سپس بر اساس شاخص تورم بانک مرکزی از سال ۱۳۷۴ به بعد، تعداد سهم هر عضو محاسبه شده است.

وی افزود: برای استخراج فرمول محاسبه ارزش مالکانه هر یک از اعضا، شاخص‌های واریزی‌های عضو، واریزی کمک دولت معادل واریز عضو، سود عملکرد ناشی از واریز عضو و کمک دولت، محاسبه ارزش فعلی ریال‌های واریزی اعضاء، نرخ تنزیل شاخص تورم ماهانه بانک مرکزی توسط اساتید دانشگاه و خبرگان اقتصادی کشور طی جلسات متعدد کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.

صدقی تصریح کرد: تلخیص و تجمیع اطلاعات اعضاء از سال ۱۳۷۴ به تفکیک واریزی‌های عضو و کمک دولت و سود هر دوره عملیاتی از دفاتر سنتی و قدیم و انتقال آن‌ها به سیستم جدید جهت محاسبات و رفع مغایرت‌های متعدد و یکسان شدن اطلاعات، در ادامه این فرآیند انجام شد.

دبیر کمیته عالی ارزش مالکانه اظهار کرد: تعداد ۵۲ جلسه کمیته عالی ارزش مالکانه جهت بررسی تک تک شرکت‌های مؤسسه و تسریع فرآیند ورود آن‌ها به بازار سرمایه برگزار شد.

وی بیان کرد: صدور صورت وضعیت اعضاء از ابتدای عضویت تاکنون، شامل واریزی‌های عضو و کمک دولت و سود عملکرد به تفصیل و تجمیع کلیه ارزش ریال‌های واریزی به صورت امتیاز مکتسبه و استخراج سهم‌الشرکه از کل دارایی‌های مؤسسه، از دیگر اقدامات بسیار پیچیده و دقیق در روند محاسبه ارزش مالکانه بود.

صدقی گفت: به موازات این اقدامات فنی، پروسه اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و تبیین فرآیند اخذ کد سجام و کدبورسی و ثبت در سامانه صندوق جهت تخصیص سهام بورسی به خوبی صورت گرفت به طوری که خیل عظیم فرهنگیان سراسر کشور به ویژه بازنشستگان به خوبی در جریان این طرح بزرگ قرار گرفتند و همکاری و هماهنگی بی‌سابقه‌ای صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای همه بازنشستگان عضو صندوق از ابتدای تأسیس تا پایان اسفند ۱۴۰۱ گواهی موقت سهام صدر شده است، یادآور شد: فرهنگیان می‌توانند از طریق سایت مؤسسه و سوپر اپلیکیشن فرهنگیان برگه سهام خود را مشاهده کنند در این راستا تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان برگه سهام موقت خود مشاهده کرده‌اند. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری