کودکان غزه بدون شیرخشک و پوشک


کودکان غزه بدون شیرخشک و پوشک

کودکانی که از حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه در امان مانده اند، با مشکلات زیادی رو به رو هستند.

در سایه جنگ علیه غزه کودکان زیادی شهید شده‌اند، اما کودکانی که از حملات ارتش رژیم صهیونیستی در امان مانده‌اند، در معرض مشکلات زیادی قرار دارند.

العربی الجدید در مطلبی با عنوان «کودکان غزه بدون شیر و پوشک»، آورده است: کمک‌هایی که برای برآورده کردن نیازهای اساسی ساکنان غزه به ویژه نیازهای شیر، غذا، پوشک و دیگر موارد برای کودکان وارد غزه می شود، جوابگو نیست.

«انس النجار» شهروند فلسطینی به علت نبود شیرخشک برای دوقلوهای خود به جایگزین هایی شامل آب و غذای ناچیز روی آورده که این بر اوضاع کودکان با توجه به نیاز آنها به غذای ویژه، تاثیر بدی دارد.

وی به العربی الجدید می گوید: بحران واقعی برای تهیه شیرخشک در نتیجه بسته بودن گذرگاه‌ها وجود دارد. شیرخشک در داروخانه ها یا بیمارستان‌ها و کلینیک‌های ویژه «آنروا » موجود نیست. مجبور به استفاده از غذا یا آب برای کودکانم شده‌ام، زیرا به علت جنگ، چاره ای ندارم.

این شهروند غزه از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواست که اقدامی برای وارد کردن شیرخشک و پوشک به عمل آورند.

«فاطمه بربخ» زن فلسطینی آواره نیز با مشکل تهیه شیرخشک برای شیرخوار خود که دو هفته قبل از جنگ غزه متولد شده، دست و پنجه نرم می‌کند و بارها مجبور به استفاده از آب به جای شیرخشک شده است.

وی از مشکل تهیه شیرخشک با توجه به تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و جابجایی متوالی ساکنان غزه به علت این حملات خبر داد و اینکه جایگزینی برای شیرخشک وجود ندارد.

این زن فلسطینی می گوید: شیرهای موجود در بازار برای کودکان مناسب نیست. در عین حال کمبود پوشک نیز وجود دارد و بسیاری از مادران به جای پوشک از پارچه استفاده می کنند که این تاثیر بدی بر کودکان دارد. نبود جایگزین و گزینه ها و قیمت بالا، خانواده ها دارای شیرخوار را مستاصل کرده است.

کودکان غزه بدون شیرخشک و پوشک

از سوی دیگر «اسماعیل الثوابته» مدیر کل دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه می گوید: اوضاع به ویژه برای کودکان بسیار خطرناک است. اشغالگران به کودکان توجه ندارند. همچنین جامعه بین المللی به ویژه آمریکا نیز اهتمامی به کودکان و شیرخواران در غزه ندارد.

وی می افزاید: اوضاع در سایه بی توجهی به هشدارهای بشردوستانه درباره اوضاع انسانی غزه در نتیجه جنگ کشتار جمعی رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک است.

الثوابته از اوضاع نابسامان ساکنان غزه در مراکز اسکان در منازل یا دیگر مناطق خبر داد و اینکه دارو و غذا و آب آشامیدنی سالم وجود ندارد.

وی خواستار نجات غزه از طریق گشودن گذرگاه‌ها از جمله گذرگاه «کرم ابوسالم» به شکل فوری برای امداد رسانی به غزه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس و متن روز روانشناس و مشاور | بیش از 30 عکس و متن تبریک روز روانشناس