چرا شکست سفر بلینکن به منطقه قابل پیش‌بینی است؟


چرا شکست سفر بلینکن به منطقه قابل پیش‌بینی است؟

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: قابل پیش‌بینی است تلاش وزیر امور خارجه آمریکا برای اجرایی شدن طرح‌های آمریکایی- صهیونیستی به جایی نمی‌رسد و دست‌خالی به کشورش بازخواهد گشت.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در آغاز دور تازه سفر خود به منطقه غرب آسیا، در ترکیه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره جنگ غزه گفتگو کرد.

پیش از این دیدار وزیر امور خارجه ترکیه در مذاکرات با بلینکن خواستار آتش بس در غزه شد و تأکید کرد، درگیری میان رژیم صهیونیستی و حماس تهدیدی برای منطقه است. کاخ سفید پیش‌تر ادعا کرده بود، بلینکن در تلاش برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از گسترش جنگ منطقه‌ای همه جانبه است و در این راستا به تعدادی از کشور‌های عربی منطقه سفر و با مقام‌های آن کشور‌ها گفتگو می‌کند.

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه گفت: وقتی بلینکن بعد از عملیات «طوفان الاقصی» برای پنجمین بار برای رایزنی با پنج کشور عربی و اسلامی منطقه سفر می‌کند، نشان می‌دهد به شدت نگران عواقب در انتظار رژیمی است که در منطقه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.

وی افزود: با توجه به اثرگذاری عملیات «طوفان الاقصی» در نشان دادن چهره واقعی رژیم صهیونیستی به مردم دنیا که به فروپاشی هر چه سریع‌تر این رژیم کودک کش می‌انجامد، مشخص است آمریکا قصد دارد اقداماتی برای جلوگیری از تحمیل زیان‌های متعدد به صهیونیست‌ها انجام دهد.

کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است: سفرها، رفتار‌ها و سخنان مقام‌های آمریکایی و غربی بیانگر التهاب و اضطرابشان در زمینه سرنوشت رژیم صهیونیستی است، به گونه‌ای که در حدود یکصد روز گذشته شاهد رفت و آمد و سفر مقام‌های ارشد نظامی، امنیتی یا سیاسی آمریکا و اروپا به منطقه بوده ایم. آن‌ها دریافته اند در صورت تداوم این روند نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است.

صدرالحسینی گفت: سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه در راستای رایزنی با پنج کشور عربی و اسلامی ناظر بر همین موضوع است. آمریکا گمان می‌کند با سفر مقام هایش به کشور‌های منطقه می‌تواند با توسل به طرح صلح آمریکایی، رژیم صهیونیستی را از خطر سقوط نجات دهد تا نابودی صهیونیست‌ها محقق نشود یا به تأخیر بیفتد، در حالی که قطعاً به اهداف خود نائل نمی‌شوند.

کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: افکار عمومی دنیا شاهد حمایت‌های بی، چون و چرای آمریکا از نسل کشی‌های رژیم صهیونیستی در غزه بوده اند. مردم دنیا دیدند و می‌بینند حمایت‌های واشنگتن از تل آویو عامل تداوم جنگ غزه و کشتار انسان‌های بی گناه شده است.

وی توضیح داد: وتوی قطعنامه‌های سازمان ملل متحد به وسیله آمریکا دست رژیم صهیونیستی را برای ارتکاب جنایت هایش در غزه باز گذاشت؛ بنابراین در حال حاضر که افکار عمومی بین المللی علیه رژیم صهیونیستی است، آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با همکاری برخی کشور‌های عربی منطقه شرایطی ایجاد کنند شاید رژیم صهیونیستی از مخمصه خارج شود.

صدرالحسینی معتقد است: هیچ آتش بسی به جز طرحی که مردم غزه و مقاومت آن را بپذیرند، قابلیت اجرا نخواهد داشت. قابل پیش بینی است تلاش وزیر امور خارجه آمریکا برای اجرایی شدن طرح‌های آمریکایی- صهیونیستی به جایی نمی‌رسد و دست خالی به کشورش بازخواهد گشت، زیرا مردم غزه و مقاومت زیر بار طرح‌های جنایتکارانه آمریکا نمی‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 288 قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن آیات