شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید


شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

رکنا اقتصادی: وضعیت بورس اوراق بهادار تهران از روز شنبه تا چهارشنبه را در این خبر ببینید.

به گزارش رکنا، اخبار مهم بورسی امروز و یک هفته اخیر را در ادامه بخوانید و بازار بورس تهران را لحظه به لحظه در اینجا کلیک کنید.

رشد شاخص بورس آخر هفته / خودرویی ها سبز شدند + نمادها

شاخص کل بورس امروز چهارشنبه با افزایش 14 هزار و 590 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 170 هزار واحد ایستاد.

شاخص کل بورس امروز چهارشنبه و آخرین روز کاری هفته با رشد 14 هزار و 500 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 170 هزار واحد ایستاد. شاخص هم وزن نیز با 4 هزار و 638 واحد رشد به 763 هزار و 211 واحد رسید.

نمادهای پارسان، وبملت، فملی، شبندر، فولاد، خودرو و شپنا بیشترین اثر مثبت را بر بورس داشتند.

شاخص فرابورس در پایان معاملات امروز با 68 واحد رشد به 26 هزار و 275 واحد رسید.

نمادهای نفتی و خودرویی امروز بیشترین رشد را داشتند. به نظر می رسد خبر فروش 120 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال با قیمت 5 درصد زیر حاشیه بازار در بورس روزهای اخیر اثرگذار بوده و نمادهای خودرویی را با رشد همراه کرده است.

رشد 2566 واحدی شاخص بورس روز سه شنبه

شاخص هم وزن بر خلاف شاخص کل یک هزار و ۴ واحد کاهش داشت و به ۷۵۸ هزار و ۵۷۴ واحد رسید. نمادهای «شبندر، فولاد، فملی، پارسان، وبصادر و شپدیس» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

امروز حدود ۶ میلیارد و ۳۹۴ میلیون سهم، اوراق مالی و حق تقدم در ۳۸۹ هزار معامله بورس تهران دادوستد شد و ارزش آن به حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال رسید.

شاخص فرابورس در پایان معاملات امروز با ۴۰ واحد کاهش به ۲۶ هزار و ۲۰۶ واحد رسید.

امروز در بازار فرابورس ۵ میلیارد و ۹۸ میلیون سهم، اوراق مالی و حق تقدم به ارزش تقریبی ۱۰ هزار و ۷۹ میلیارد ریال در ۳۴۶ هزار معامله دست به دست شد.

بورس دوشنبه 18 دی ماه

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 800 واحدی به 2 میلیون و 153 هزار واحد رسید، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی 400 واحدی به ارتفاع 759 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «شبندر»، «شپدیس» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «انتخاب»، «خاور» و «وسپهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «داتام»، «خودرو» و «ثشاهد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «نخریس»، «کرومیت» و «کمرجان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 18 دی ماه 1402، مبلغ 4 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 50 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 149 نماد در محدوده مثبت و 281 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 183 نماد در محدوده مثبت و 224 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

رشد 1100 واحدی شاخص بورس در معاملات امروز

بازار سهام دومین روز کاری هفته را اگرچه در ابتدا با برتری تقاضا آغاز کرد، اما رفته رفته با توجه به نزدیک شدن به ساعات انتهایی بازار بر فشار عرضه ها افزوده شد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی هزار و 100 واحدی به 2 میلیون و 154 هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن با رشدی 3 هزار واحدی به ارتفاع 760 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «کچاد» و «همراه» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «سرچشمه» و «سمگا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «داتام»، «خودرو» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «تخریس»، «زماهان» و «نطرین» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 17 دی ماه 1402، مبلغ 4 هزار میلیارد 300 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 50 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 200 نماد در محدوده مثبت و 216 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 184 نماد در محدوده مثبت و 153 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

افت 1533 واحدی شاخص بورس

شاخص هم وزن بر خلاف شاخص کل رشد ۳۱۶ واحدی داشت و به ۷۵۷ هزار و ۷۵ واحد رسید. نمادهای «خودرو، فولاد و خساپا» بیشترین تاثیر مثبت و «اخابر، میدکو و همراه» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

امروز حدود ۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون سهم، اوراق مالی و حق تقدم در ۳۸۳ هزار معامله بورس تهران دادوستد شد و ارزش آن به حدود ۴۵ هزار میلیارد ریال رسید.

شاخص فرابورس نیز در پایان معاملات امروز با ۱۲ واحد کاهش به ۲۶ هزار و ۱۸۱ واحد رسید.

امروز در بازار فرابورس ۳ میلیارد و ۹۵۴ میلیون سهم، اوراق مالی و حق تقدم به ارزش تقریبی ۹۵ هزار و ۴۴۴ میلیون ریال در ۲۲۷ هزار معامله دست به دست شد.


شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت رفع شد